Α’ προς Θεσσαλονικείς Επιστολή του Αποστόλου Παύλου

Η Α’ προς Θεσσαλονικείς επιστολή του Αποστόλου Παύλου αποτελείται από διάφορες ενότητες.

Η πρώτη ενότητα αναφέρεται στο χαιρετισμό ανάσταση νεκρών1του αποστόλου προς τους χριστιανούς στους οποίους υπενθυμίζει τη σημασία της διδασκαλίας του καθώς και την αξία της μεταστροφής τους από την ειδωλολατρία στον χριστιανισμό. Τους προτρέπει να αξιολογήσουν το νόημα αυτής της μεταστροφής. Επαινεί το θάρρος που επέδειξαν κατά τις διώξεις των ειδωλολατρών. Και εκφράζει την μεγάλη του επιθυμία να τους επισκεφθεί ξανά, καθώς και τη χαρά του για τα καλά νέα που του φέρνει ο Τιμόθεος.

Στην επόμενη ενότητα ο απόστολος  προτρέπει τους πιστούς να έχουν μια ηθική ζωή αποφεύγοντας τις ακολασίες και τον ακάθαρτο βίο που χαρακτήριζε την ζωή των εθνικών εκείνης της εποχής γιατί η ενοχή μας απομακρύνει από την πίστη στη αιώνια ζωή, λόγω του φόβου για την αμαρτία και τις συνέπειές της σε αιώνια προοπτική.

Τέλος περνάει στο κύριο θέμα της διδασκαλίας αυτής της επιστολής, που πρόκειται για την ανάσταση των νεκρών. Εδώ ο απόστολος Παανάσταση νεκρώνύλος προτρέπει τους πιστούς να μην απελπίζονται από την ιδέα του θανάτου, διότι οι χριστιανοί δεν είναι σαν τους  εθνικούς, οι οποίοι δεν έχουν να ελπίζουν σε τίποτε μετά θάνατον, αλλά εκείνοι γνωρίζοντας την μετά θάνατο ζωή και την έλευση της δευτέρας παρουσίας του Κυρίου, πρέπει να μην απελπίζονται αλλά να προετοιμάζονται γιατην έλευση του Κυρίου, καθώς και για την ανάστασητων σωμάτων κατά τη δευτέρα παρουσία. Ο απόστολος Παύλος, διευκρινίζει στους Θεσσαλονικείς ότι ο χρόνος της έλευσης του Κυρίου μας είναι άγνωστος και γι΄αυτό θα πρέπει πάντα είμαστε έτοιμοι από οποιαδήποτε στιγμή.

Στο τέλος της επιστολής του, και ο απόστολος Παύλος, προτρέπει τους πιστούς να προσεύχονται συνεχώς για τη χάρη του Κυρίου όπως και να επιβλέπουν τους οκνηρούς αδελφούς τους και να τους προτρέπουν σε συνεχή εγρήγορση για την τήρηση των κανόνων της χριστιανικής ζωής.

ανάσταση νεκρών2Βγάζοντας το τελικό συμπέρασμα, το κύριο θέμα της επιστολής είναι η σωστή λύση που προτείνει ο απόστολος, δηλαδή, η συνεχής επαγρύπνιση και η συνεχής προετοιμασία του χριστιανού για την έλευση του Κυρίου, ώστε να είναι ικανός να μπει στην Βασιλεία των ουρανών.

Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουμε και στον σημερινό μας κόσμο. Η διαρκής προσκόλληση στο κυνήγι των υλικών αγαθών μας έχει απομακρύνει από την πνευματική ζωή που θα έπρεπε να χαρακτηρίζει τον κάθε χριστιανό. Μπορούμε λοιπόν και σήμερα να υιοθετήσουμε αυτά που προτείνει ο απόστολος Παύλος στους Θεσσαλονικείς για να ξαναβρούμε το δρόμο που θα μας ξαναφέρει στην σωστή χριστανική ζωή.

Θεόφιλος Β., Αντωνία Κ., Σαββίνα Ερ., Γ1

Σχολιάστε