Τι παρατηρείτε στα κείμενα του βιβλίου που μιλάνε για τη Γέννηση του Χριστού; Δώστε ένα τίτλο σε κάθε κείμενο

από την Ζωή Κ., Β3

Στο α’ κείμενο λέει ότι μόλις έμαθαν ότι γεννήθηκε το βρέφος Ιησού χάρηκαν όλοι και μάλισα οι βοσκοί, μόλις έφυγαν οι άγγελοι στον ουρανό πήγαν να δουν το βρέφος στη φάτνη. Αναφέρεται στη γέννηση του Χριστού. Ο Χριστός είναι ιστορικό πρόσωπο.

Στο β’ κείμενο λέει ότι όταν γεννήθηκε ο Ιησούς στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας, στα χρόνια του βασιλιά Ηρώδη, πήγαν στα Ιεροσόλυμα σοφοί Μάγοι από την Ανατολή και ρωτούσαν για το νεογέννητο βρέφος, τον Μεγάλο Βασιλιά που γεννήθηκε. Όταν έμαθε το νέο ο Ηρώδης φώναξε τους αρχιερείς και τους γραμματείς του λαού και ζήτησε να του πουν πού θα γεννιόταν ο Μεσίας, αυτοί του είπαν στην Βηθλεέμ της Ιουδαίας όπως έλεγε ο προφήτης Μιχαίας, και τότε κάλεσε κρυφά τους Μάγους και τους έδωσε τον τόπο για να ψάξουν για το Παιδί και να του πουν κι εκείνου πού είναι για να το προσκυνήσει δήθεν κι εκείνος. Στο τέλος όμως ο Θεός τους πρόσταξε να γυρίσουν από άλλο δρόμο χωρίς να πάνε στον Ηρώδη και γι αυτό έφυγαν για την πατρίδα τους από άλλο δρόμο.

Στο γ’  κείμενο μας λέει ότι ο Ηρώδης οργίστηκε όταν τον γέλασαν οι Μάγοι και ζήτησε να σκοτώσει τον Ιησού. Ο Ιωσήφ μόλις το έμαθε πήρε αμέσως το Θείο Βρέφος και τη Μητέρα Του και έφυγαν στην Αίγυπτο. Ο Ηρώδης πέθανε και ήρθε στο όνειρο του Ιωσήφ άγγελος που του είπε να πάει να μείνει στην Ναζαρέτ της Γαλιλαίας γιατί ο γιος του Ηρώδη Αρχέλαος, βασιλιάς της Ιουδαίας ήταν σκληροτερος και περισσότερο κακός από τον πατέρα του. Για τούτο κι ονομάστηκε ο Ιησούς Ναζωραίος.genisixristouortheikona

Τα κείμενα συμπληρώνουν το ένα το άλλο και μας δίνουν μια ολοκληρωμένη διήγηση. (Ζωή Κ.). Ο ευαγγελιστής Ματθαίος συμπληρώνει τον ευαγγελιστή Λουκά. Και οι δύο μιλούν για τη Γεννηση του Χριστού. Ο Λουκάς μας μιλάει για το ταξίδι του Ιωσήφ και της Παναγίας στην Βηθλεέμ, τη Γέννηση του Χριστού και τον χαρμοσυνο χαιρετισμό του αγγέλου στους βοσκούς που ανακοίνωσε τον ερχομό Σωτήρα που θα λυτρώσει από το κακό τον κόσμο. Ο Ματθαίος μιλά για τους Μάγους, την προσκύνηση και τα Δώρα προς τον Χριστό, τη σφαγή των νηπίων από τον Ηρώδη, τη φυγή στην Αίγυπτο και την επιστροφή του Χριστού στην Ναζαρέτ της Γαλιλαίας (Μιχάλης Ρ., Β3, Αγγελική Ερ., Ραζβάν Κ., Β1),

Το α’ κείμενο έχει ζωντανούς διαλόγους ενώ το δεύτερο μας διηγείται γεγονότα σε τρίτο πρόσωπο, γενικά. (Κοκώνα Φρ.). Το α’ κείμενο μας δίνει αποδείξεις ότι ο Ιησούς Χριστός υπήρξε ιστορικό πρόσωπο που γεννήθηκε σε τόπο που ιστορικά πρόσωπα ζούσαν και κυβερνούσαν. Ο ευαγγελιστής Λουκάς μας προσφέρει ιστορική επιστημονική ακρίβεια στο κείμενό του. Μας περιγράφει την γέννηση του Μεσσία μας του Ιησού Χριστού μας. Μας αναφέρει όλη την πορεία αυτού του μοναδικού γεγονότος από την απογραφή τους στην Ιουδαία έως και τον ερχομό του στη Γη (Ελευθερία Ν., Β3).

Στο β’ και γ’ κείμενο ο ευαγγελιστής Ματθαίος μας δίνει αποδείξεις ότι ο Ιησούς είχε αναγγελθεί ότι θα έρθει στην Παλαιά Διαθήκη μέσα από τις προφητείες. Εχει επίσης πιο παραστατικά γεγονότα, περισσότερες λεπτομέρειες και πληροφορίες (Κοκώνα Φρ.). Περιγράφονται το μακρινό ταξίδι των μάγων για να δουν τον Μεσσία και το έγκλημα του βασιλιά Ηρώδη να σκοτώσει όλα τα νεογέννητα μωρά και μέχρι δυο ετών για να μη χάσει τη … βασιλεία! (Ελευθερία Ν.).

Το πρώτο

ΤΙΤΛΟΙ ΚΕΙΜΕΝΩΝ:

α) Η γέννηση του Χριστού, η αναγγελία στους βοσκούς και η δοξολογία των αγγέλων.

β)  Η γέννηση του Χριστού και η οργή του Ηρώδη

γ) Η φυγή του μικρού Ιησού και της μητέρας του στην Αίγυπτο – επιστροφή του μετά τον θάνατο του Ηρώδη στην γη του Ισραήλ (Γιώργος Αν, Β1).

Σχολιάστε