Project Α’ Γυμνασίου – Απαντήσεις και αποτελέσματα του ερωτηματολογίου

Απαντήσεις και αποτελέσματα της φόρμας έναρξης των εργασιών μας

1/Πόσο εύκολο ήταν να καταγράψεις τα στοιχεία του εαυτού σου;

καταγραφή στοιχείων-διάγραμμα 

2 0 0%
2 3 12%
3 3 12%
4 13 52%
5 6 24%

 

2/Επηρέασε το γεγονός ότι θα ακούσουν όλοι τί θα πεις, τις απαντήσεις σου;

επιρροή που θα ακούσουν-διάγραμμα

ναι 7 28%
 όχι 8 32%
ελάχιστα 10 40%
πάρα πολύ 0 0%

3/Ανακάλυψες σημαντικές διαφορές στην γνώμη σου για κάποιο πρόσωπο σε όσα άκουσες γι’ αυτόν;

σημαντικές διαφορές στη γνώμη για εικόνα-διάγραμμα

ναι 6 26%
λίγο 7 30%
πάρα πολύ 1 4%
καθόλου 9 39%

4/Ταιριάζει η εικόνα μου με αυτή που έχουν σχηματίσει για μένα οι άλλοι;

ταιριάζει η εικόνα με γνώμη άλλων-διάγραμμα

ναι 8 33%
όχι 5 21%
λίγο 6 25%
καθόλου 1 4%
ταυτίζεται 4 17%

 

 

 

5/Πώς αισθάνεσαι που μοιράστηκες στοιχεία του εαυτού σου με την ομάδα σου και την τάξη γενικά;

  • Αισθάνομαι περίεργα επειδή δεν ξέρω τί συμπέρασμα έχουν βγάλει για μένα. Αλλά δεν με πειράζει και τόσο
  • Μ΄ αρέσει να μοιράζομαι στοιχεία μου αλλά μόνο με την τάξη μου. Όχι με άλλους
  • Τώρα που είπα όλα αυτά στην τάξη ντρέπομαι λίγο γιατι δεν έχω συνηθίσει να λέω προσωπικά μου στους άλλους.
  • Δεν με πειράζει καθόλου Αισθάνθηκα ωραία επειδή μοιράστηκα τα στοιχεία μου με τους συμμαθητές μου.
  • Αισθάνομαι ωραία, γιατί μαθαίνω καινούρια πράγματα για τους συμμαθητές μου και η τάξη μαθαίνει πράγματα για μένα.
  • Αισθάνθηκα λίγο άβολα που άκουσαν οι άλλοι τα προσωπικά μου στοιχεία γιατί συνήθως δεν τα λέω να τα ακούνε όλοι
  • Αισθάνομαι ωραία γιατί αφού μοιράστηκα τα στοιχεία μου με τους συμμαθητές μου θα μπορούν να μάθουν περισσότερα πράγματα για μένα και να με καταλαβαίνουν καλύτερα.
  • Δεν μου πολυάρεσε που έμαθε όλη η τάξη τα προσωπικά μου στοιχεία όσο κι αν τα μοιράστηκα αφού το έκαναν όλοι. Ωστόσο νοιώθω μια χαρά.
  • Αισθάνομαι καλά, γιατί ήταν μια ευκαιρία να μάθω την τάξη και πώς δουλεύουν τα μέλη της ομάδας μου. Δεν με ενοχλεί τόσο πολύ, εφ όσον δεν θα το δει κανείς με το όνομά μου. Απλώς και μόνο που θα το διαβάσουν αισθάνομαι λίγο άβολα.
  • Αυτά που γράφω είναι αλήθεια, δεν αισθάνομαι άσκημα. Μ΄αρέσει να συμπληρώνω ερωτηματολόγια!
  • Ντράπηκα λίγο που θα ακούσει η τάξη όλη τα ενδιαφέροντά μου αλλά μετά δεν είχα πρόβλημα.

6/Αισθάνομαι ότι όσα έμαθα για τα μέλη της ομάδας μου με βοηθούν να νοιώσω ότι :

 όσα έμαθα για ομάδα-διάγραμμα

ανήκω στην ομάδα; 12 11%
νοιώθω ότι είμαι σημαντικό μέλος της; 8 7%
Μπορώ να αποδεχθώ τις απόψεις και επιλογές των συμμαθητών μου όταν είναι διαφορετικές από τις δικές μου; 19 17%
μπορεί η ομάδα μου να αναδείξει τα χαρίσματά μου; 9 8%
μπορώ να μοιραστώ κοινές  ανησυχίες, σκέψεις, συναισθήματα σε ζητήματα που αφορούν την ομάδα μου και το κοινωνικό σύνολο γενικότερα; 16 14%
μπορώ να εμπλέκομαι ενεργά στη λήψη αποφάσεων; 9 8%
να καλλιεργήσω το αίσθημα της εμπιστοσύνης στην ομάδα μου; 9 8%
μπορώ να καλλιεργήσω το αίσθημα της ευθύνης για θέματα/ δράσεις που αφορούν την ομάδα/τάξη/σχολείο/κοινωνικό σύνολο; 5 4%
να αναλαμβάνω πρωτοβουλίες και ενεργό ρόλο στη διαχείριση θεμάτων της ομάδας/τάξης/σχολείου μου; 7 6%
να γίνομαι καλύτερος από ό,τι είμαι; 11 10%
να συντελώ να γίνεται καλύτερη η ομάδα/τάξη/ κοινωνία που ζω; 9 8%

7/Ποια στοιχεία θέλω να αλλάξουν/ βελτιωθούν φέτος στην τάξη μου;

διακόσμηση: 2 3%
αγορά καινούριων καρεκλών, πόρτες, κρεμάστρες, παράθυρα 3 4%
να βάψουμε με διαφορετικά χρώματα την τάξη 3 4%
να ράψουμε κουρτίνες στα παράθυρα 6 8%
να ξαναβάψουμε τον πίνακα, διαδραστικό πίνακα 1 1%
να μην φορτώνουμε την τάξη με διάφορα πράγματα 1 1%
να φτιαχτούν τα θρανία 3 4%
να ξαναβάψουμε την αίθουσα όλοι μαζί 1 1%
να πάρουμε καινούρια ντουλάπα 4 5%
να αποκτήσουμε βιβλιοθήκη 2 3%
να διακοσμήσουμε την τάξη μας με ζωγραφικούς πίνακες 4 5%
να είναι σε ίσια σειρά τα θρανία, να μπορούμε να περνάμε 0 0%
να βάλουμε ρολόϊ 3 4%
να καθαρίσουμε και βάψουμε τα θρανία 2 3%
χρώματα : 1 1%
μπλε 4 5%
κίτρινο και άσπρο 3 4%
γαλάζιο και κίτρινο 1 1%
γαλάζιο – μωβ 2 3%
μπεζ- ζαχαρί 1 1%
άσπρο – πράσινο 4 5%
γκρι – κόκκινο, γαλάζιο – κόκκινο 1 1%
άσπρο – γαλανό, άσπρο – γκρι 3 4%
διάταξη θρανίων/ σχήμα: 0 0%
να είναι σε σχήμα π 1 1%
τρίγωνα 1 1%
σχήμα τετράγωνο 4 5%
ζικ – ζακ 3 4%
κύκλος 3 4%
οριζόντια 2 3%
Άλλο 10 13%

8/Ποιον θεωρώ ιδανικό δάσκαλο; Τι θέλω να αλλάξει στην δασκάλα μου; (τρόπος διδασκαλίας, συμπεριφοράς στη σχέση της με μαθητές, κοινοί στόχοι)

  • Ο ιδανικός δάσκαλος για μένα είναι αυτός, που είναι στοργικός, μας μαθαίνει νέα πράγματα χωρίς να φωνάζει και όταν δεν κάνουμε μια άσκηση να μας βοηθάει να την τελειώσουμε. Πιστεύω ότι δεν πρέπει να αλλάξει τίποτε στη δασκάλα μου, γιατί τα κάνει όλα αυτά.
  • Για μένα ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που παραδίδει καλό μάθημα και δεν αφήνει να περάσει καμμιά βλακεία. Όταν κάνουμε μάθημα το εξηγεί πολύ καλά και όταν κάποιος δεν καταλαβαίνει κάνει συνεχώς επαναλήψεις.
  • Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που κάνει σωστό μάθημα στην τάξη και κάνει και λίγο πλάκα στο μάθημα.
  • Εγώ θεωρώ ιδανικό δάσκαλο τον δάσκαλο που δεν είναι πολύ αυστηρός, είναι φιλικός μαζί μας, να μην δίνει με το παραμικρό τιμωρίες, δεν φωνάζει πολύ, να είναι καλός κι ευγενικός, να μην βάζει πολλά για το σπίτι και να μην βάζει απουσίες αν ξεχνάμε τα βιβλία.
  • Ιδανικό δάσκαλο θεωρώ αυτόν που δεν βάζει πολλά μαθήματα για το σπίτι και μας εξηγεί αυτά που δεν έχουμε καταλάβει Να μας συμβουλεύουν συνέχεια και μας καθοδηγεί στο δρόμο του Θεού, να μας διδάσκει όλο και περισσότερα, να μας κάνει να γελάμε.
  • Προτιμώ τους δασκάλους που είναι υπεύθυνοι, συνεπείς, αστείοι, αλλά δεν ειρωνεύονται τα παιδιά. Δεν θέλω να λένε συνέχεια τα ίδια και τα ίδια παιδιά μάθημα, όσα δηλαδή εκείνοι συμπαθούν και τ΄ άλλα να μένουν αμμέτοχα. Να ελέγχουν όλα τα παιδιά αν κάνουν τις ασκήσεις τους, να προσέχουν να μην αντιγράφουν τα παιδιά στα διαγωνίσματα.
  • Όλοι οι καθηγητές που έχουμε μου φαίνονται ιδανικοί. Η καθηγήτρια που κάνει αυτό το μάθημα είναι πολύ γλυκός άνθρωπος. Να βάζει λίγα μαθήματα, να κάνει πλάκα, να κάνει το μάθημα διασκεδαστικό.
  • Ιδανικός για μένα δάσκαλος είναι εκείνος που μας σέβεται, κάνει διάλογο μαζί μας στην τάξη, δεν είναι αυστηρός και δεν φωνάζει.
  • Τους δασκάλους μας τους θεωρώ όλους καλούς. Δεν θέλω να αλλάξει τίποτε πάνω τους. Η συμπεριφορά τους μου αρέσει. Όταν φωνάζουν το κάνουν γιατί φροντίζουν να μαθαίνουμε. Μ΄αρέσει ο δάσκαλος να εξηγεί το μάθημα αναλυτικά, να μας συμπαθεί, να μας λέει ότι είμαστε το καλύτερό του τμήμα στο σχολείο, να μας μαθαίνει όλο και πιο πολύ, να βρίσκει συνέχεια καλύτερο τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος. Εκείνος που μας εξηγεί το μάθημα πολύ αναλυτικά, που μας βοηθά στα μαθήματα και δεν μας βάζει πολλές εργασίες στο σπίτι.
  • Να είναι απλός, να μην μας μεταφέρει το άγχος του, να κάνει κατανοητά το μάθημα.
  • Ο ιδανικός δάσκαλος είναι ο δάσκαλος που μας φέρεται ευγενικά και με καλωσύνη. Επίσης ο δάσκαλος που δεν μας βάζει πολλά μαθήματα και αν καμμιά φορά ξεχάσουμε να κάνουμε άσκηση να μην μας φωνάζουν.
  • Προτιμώ τους καθηγητές που είναι συμπαθητικοί, καλοί αλλά ταυτόχρονα και αυστηροί. Γιατί παρόλο που θέλω να μας κάνουν λιγότερες παρατηρήσεις θέλω να υπάρχει και ησυχία μέσα στην τάξη για να μπορεί να ελέγχει την τάξη ο δάσκαλος και να μαθαίνουμε πραγματικά.
  • Ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που δεν μας ζορίζει, δεν μας φωνάζει και μας κάνει να περνάμε ωραία την ώρα του μαθήματος.
  • Να μας μαθαίνει με ηρεμία, να μη βάζει δύσκολα προβλήματα/ερωτήματα, να μας σκέφτεται και να φοβάται μήπως πάθουμε τίποτε.

9/Ποιος είναι ο ιδανικός μαθητής/μαθήτρια για σας; ποιες σχέσεις έχουν οι μαθητές μεταξύ τους ή πρέπει να έχουν; ποιους κανόνες συμπεριφοράς συμφωνείτε ότι πρέπει να βάλουμε στην ομάδα για να λειτουργεί ικανοποιητικά;

  • Ιδανικός μαθητής είναι εκείνος που διαβάζει, είναι ήσυχος αλλά ταυτόχρονα και να περνάει καλά με τους φίλους του στο διάλειμμα ή εκτός σχολειου.
  • Οι μαθητές μεταξύ τους πρέπει να συμπεριφέρονται φιλικά και μόνο να θυμώνουν λιγάκι όχι να βρίζονται ή να πλακώνονται στο ξύλο και να χαρακτηρίζονται μεταξύ τους «μάγκες» ή ‘φυτά».
  • Να ειμαστε φίλοι και να περνάμε καλά κι ωραία. να μην συμπεριφέρονται αγενώς, να παίζουν ξύλο
  • Ιδανικός μαθητής είναι αυτός που είναι ευγενικός, δεν βρίζει και δεν κοροϊδεύει. Ιδανικός μαθητής είναι εκείνος που κάνει καλή παρέα, πειράζει ο ένας τον άλλο με καλό τρόπο, διαβάζει και συμμετέχει.
  • Ο ιδανικός μαθητής είναι αυτός που είναι καλό παιδί, καλός μαθητής, εργάζεται για την ομάδα, κάνει τις εργασίες του κια συνεργάζεται με τους άλλους
  • Σε κάθε ομάδα πρέπει να είμαστε φίλοι κι όχι να τσακωνόμαστε. Τα παιδιά της ομάδας μας είναι πολύ καλά στη συμπεριφορά τους και νοιώθω πολύ καλά.
  • Ιδανικός είναι ο μαθητής που κάνει τα μαθήματά του, συμπεριφέρεται ωραία στους δασκάλους και στους συμμαθητές του, συμμετέχει στην τάξη και τις εργασίες, δεν κάνει φασαρία και ανοησίες την ώρα του μαθήματος, δεν αντιμιλάει στους δασκάλους και δεν βρωμίζει το σχολείο του.
  • Ιδανικός μαθητής ή μαθήτρια είναι αυτός/η που είναι φιλικός/ή μαζί μου, μοιραζόμαστε πράγματα, δεν είναι ζηλιάρης/α, δεν θέλει να τσακώνεται και ενδιαφέρεται για τους άλλους
  • Αυτός που διαβάζει, προσέχει στο μάθημα, φέρεται ευγενικά, δεν κτυπά, δεν μιλάει άσχημα. Να κάνει αστεία, να μην είναι πολύ σοβαρός, να κάνει παρέα με όλους..
  • Ιδανικός μαθητής για μένα είναι εκείνος που διαβάζει, κάνει τις ασκήσεις του, συμμετέχει. Συμπεριφέρεται καλά στους υπόλοιπους συμμαθητές του και συνεργάζεται στις εργασίες και με τους καθηγητές.
  • Όλοι οι μαθητές είναι καλοί κι ευγενικοί.
  • Ο ιδανικός μαθητής για μένα είναι αυτός που διαβάζει κάνει τις εργασίες, ώστε μια ομάδα να τον θέλει για μέλος της.
  • Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών πρέπει να είναι φιλικές, να υπάρχει αγάπη μεταξύ τους και να συνεργάζονται. Μια ομάδα δεν πρέπει να μαλώνει.
  • Όλοι μέσα στην ομάδα πρέπει να φέρονται φιλικά ώστε να ανταποκρίνεται η ομάδα.
  • Ιδανικός είναι ο μαθητής που νοιάζεται για την τάξη πιο πολύ από όλους, είναι πάντα διαβασμένος.

10/Συμβόλαιο λειτουργίας της ομάδας μας

σεβασμός στο συμμαθητή μου/ συμμαθήτριά μου 16 11%
ελευθερία στην έκφραση λόγου 13 9%
μιλάει ένας – ακούμε όλοι 19 13%
υπερασπίζομαι τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των μελών της ομάδας και της τάξης 12 8%
οι αποφάσεις παίρνονται αφού ακούσουμε όλους και συμφωνήσουμε να ακολουθήσουμε λογικές και ηθικές σκέψεις και προτάσεις 17 12%
Δεν φέρνουμε φαγητό ή νερό στην τάξη 8 6%
Δεν ρίχνουμε ούτε αφήνουμε σκουπίδια 16 11%
Τακτοποιούμε την τάξη πριν φύγουμε 14 10%
Δεν ειρωνευόμαστε τους συμμαθητές μας 14 10%
Όχι βία, επιθετικότητα, συγκρούσεις, διακρίσεις 15 10%

 11/Προτείνετε λογικές συνέπειες όταν τα μέλη συνεργάζονται/ δεν συνεργάζονται στην ομάδα

  • Αν μια ομάδα δεν λειτουργεί σωστά θα σταματήσει φυσικά να θεωρείται ομάδα. Να βρούμε τρόπους να ενθαρρυνθούν τα μέλη της να εργαστούν σωστά.
  • Αν μια ομάδα είναι καλή να πάρουν δώρα, επαίνους, ενθάρρυνση.
  • Όταν κάποιο παιδί δεν συνεργάζεται, θα είναι λογικό να διαβάσει των άλλων τις εργασίες να πάρει μια ιδέα και να ξαναπροσπαθήσει.
  • Όσοι δεν συνεργάζονται να παίρνουν ωριαία αποβολή και να αναγκάζονται να κάνουν όλες τις ασκήσεις που δεν έκαναν.
  • Όταν κάποιος εργάζεται: α. να τον εμψυχώνουμε β. να του λέμε μπράβο που μας βοήθησε γ. να αλλάζουμε τη θέση του με ενός άλλου που δεν εργάζεται (να έχει προαγωγή) Όταν δεν εργάζεται : α. να τον βάλουμε χωρίς άλλη αναβολή να κάνει τις εργασίες του β. να του αλλάζουμε τη θέση στην ομάδα μέχρι να βρούμε τί μπορεί ή τί του αρέσει να κάνει πολύ καλά. γ. αν δεν συνεργάζεται καθόλου να τον διώχνουμε από την ομάδα
  • Όταν κάποιος εργάζεται α. Να ενθαρρύνουμε το συμμαθητή μας με όποιο τρόπο μπορούμε β. Να του δίνουμε το λόγο για να μπορεί να πει την άποψή του γ. Να αλλάξουμε τη θέση του με κάποιον άλλο που δεν εργάζεται. Όταν κάποιος δεν εργάζεται α. να τον βγάλουμε από την ομάδα β. να του πούμε να κάνει εργασίες για να ξαναμπεί.
  • Όσοι μαθητές δεν συνεργάζονται στην ομάδα α. Να γράφουν όλες τις ασκήσεις της ομάδας για μια μέρα μόνοι τους! β. Αν το ξέχασαν για μια φορά να τους συγχωρούμε και να τους βοηθάμε να κάνουν τις ασκήσεις που άφησαν. Αν μερικά παιδιά δεν συνεργάζονται α. να παίρνουν απουσία και να κάθονται έξω, β. να κατεβαίνει ο βαθμός του, γ. να μην συμμετέχει δ. να κάθεται μοναχός του. ε. να ενημερωθεί η μητέρα κι ο πατέρας του. πως δεν συμμετέχει.
  • Όταν καταφέρνουμε κάτι να παίρνουμε συγχαρητήρια!
  • Να δίνονται δώρα όταν συνεργαζόμαστε!
  • Να παίρνουν καλό βαθμό σαν κίνητρο όσοι εργάζονται και κακό όσοι αδιαφορούν.
  • Όταν τα μέλη της ομάδας μου δεν συνεργάζονται θα υπάρχουν οι εξής συνέπειες : Αναγκαστικά θα πρέπει να βγουν από την ομάδα ή αλλιώς δεν θα συμμετέχουν στις εργασίες και η ομάδα θα βρίσκεται πίσω.

12/Πώς σου φάνηκε το ερωτηματολόγιο; Βοήθησε στην καλύτερη κατανόηση του τρόπου εργασίας του πρότζεκτ; Προτάσεις για καλύτερα αποτελέσματα

Το φύλλο εργασίας μου έδωσε την δυνατότητα να καταλάβω τί θα πει ομάδα και με βοήθησε να απαντήσω σωστότερα τα ερωτήματά του.

Το ερωτηματολόγιο αυτό με βοήθησε να καταλάβω πώς λειτουργεί το project. Είναι ένα καλό ξεκίνημα του μαθήματος. Με βοήθησε να καταλάβω καλύτερα πώς θα εργαζόμαστε στο πρότζεκτ και επειδή ένιωσα μέλος της ομάδας μου.

Το ερωτηματολόγιο μου φάνηκε εύκολο και γρήγορο. Είναι καλό το φύλλο αυτό εργασίας γιατί μάθαμε με οργανωμένο τρόπο τα προσόντα, τις αδυναμίες, τα ενδιαφέροντα των άλλων. Είναι ωραίο μάθημα και μ΄αρέσει να κάνω πολλά και αισθάνομαι καλύτερα όταν δημιουργώ μαζί με τους άλλους μαθητές. Συνεργαζόμαστε και βρισκόμαστε μαζί.

Μου άρεσε πολύ το ερωτηματολόγιο γιατί μας έλεγε τί να κάνουμε στην τάξη και στην ομάδα μας για να είναι η ομάδα μας σωστή και η τάξη μας οργανωμένη.

Με βοήθησε γιατί μου έδωσε πολλές συμβουλές για το μάθημα.

Με βοήθησε να καταλάβω ότι είναι ωραία να λες τη γνώμη σου ελεύθερα. Μ΄ αρέσει να μαθαίνω τις γνώμες των άλλων. Είναι ωραία να εξηγείς κάτι για κάποιον

Το ερωτηματολόγιο με βοήθησε να καταλάβω τις σκέψεις των συμμαθητών μου και να καταλάβω ότι πρέπει να δεχόμαστε τις διαφορετικές σκέψεις. Ο τρόπος εργασίας του πρότζεκτ πρέπει να περιέχει και συνεργασία όλων των μαθητών γιατί όλοι οι μαθητές είναι διαφορετικοί και εκφράζονται με διαφορετικούς τρόπους εργασίας. Αυτό βοηθάει να έχουμε καλύτερη οπτική στις διάφορες δραστηριότητές μας. Αν υπάρχει καλύτερη συνεργασία όλη τη χρονιά θα υπάρχει και μεγαλύτερη επίδοση.

Σχολιάστε