Ομάδες εργασίας κατά επαγγέλματα της αρεσκείας σας : Θέμα : Το Πάθος και η Ανάσταση του Κυρίου

Ποιο επάγγελμα θέλετε να επιλέξετε να ασχοληθείτε όταν μεγαλώσετε;

1) μυροφόραΑν ακολουθήσεις το επάγγελμα της ΑΙΣΘΗΤΙΚΟΥ : Αν ζούσες την εποχή του Χριστού και σε καλούσαν να βοηθήσεις στην Ταφή Του ποια αρώματα θα χρησιμοποιούσες, ποια μύρα, τί θα γνώριζες για την κατασκευή και χρήση τους στα ταφικά έθιμα;

2) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα του ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗ-ΓΡΑΦΙΣΤΑ :

σταύρωση χριστούα) Πώς ήταν κατασκευασμένος ο σταυρός του Χριστού; Πόσα ήταν τα καρφιά του σταυρού, πώς κατασκευάστηκαν, από τί, πώς χρησιμοποιήθηκαν κατόπιν από τον αυτοκράτορα Μεγάλο Κωνσταντίνο και την Αγία Ελένη

β) Πώς αξιοποιήθηκε από τον Χριστό η είσοδός του στα Ιεροσόλυμα; Πώς την αντιμετώπισαν οι Φαρισαίοι – Σαδδουκαίοι και ο όχλος;

3) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα του ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ, ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ, ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ, ΓΥΜΝΑΣΤΟΥ :

στρατιώτες χριστόςα) Ποια συνέντευξη θα έπαιρνες από : τον απόστολο Πέτρο και τον απόστολο Ιωάννη; από την Παναγία Μητέρα του Κυρίου; Από τους στρατιώτες που φύλαγαν τον τάφο Του; από τον Ιούδα τον Ισκαριώτη; από τις Μυροφόρες;  από τους Δικαστές του Ανωτάτου Δικαστηρίου των Ιουδαίων (Νικόδημο, Γαμαλιήλ, Ιωσήφ Αριμαθαίας;).

β) Ποιοι ήταν οι τρόποι ψυχαγωγίας των Ρωμαίων στρατιωτών την εποχή του Χριστού; (συμπεριφορά προς τους κρατουμένους, τυχερά παιχνίδια)

4) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα της ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – ΜΑΡΚΕΤΙΓΚ : Ποιες στρατηγικές (καμπάνια δημόσια και οικονομική) μεταχειρίστηκαν οι Φαρισαίοι για να πείσουν τον Πιλάτο, τον όχλο, τους στρατιώτες για να πετύχουν τη Σταύρωση του Κυρίου και να καλύψουν το γεγονός της Ανάστασης του Κυρίου;

κυριακή βαΐων5) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα του ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ – ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ – ΠΙΛΟΤΟΥ : Τι σημασία είχε το μέσο μεταφοράς που διάλεξε ο Χριστός; Ποια άλλα μέσα μεταφοράς υπήρχαν εκείνη την εποχή, ποιο θα έπρεπε να διαλέξει κανονικά ένας τόσο μεγάλος προφήτης όπως ο Χριστός; Τι σημασία είχε αυτή η επιλογή Του σε σχέση με τις προφητείες για το πρόσωπό Του;

6) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα της ΙΑΤΡΙΚΗΣ – ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ταφή κυρίουΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ : Ποιο θα ήταν το πόρισμά σου για την κατάσταση του σώματος του Χριστού μετά τα βασανιστήρια και τη Σταύρωση που υπέστη; Θα ήταν δυνατόν απλώς να λιποθύμησε και μετά να ξαναέζησε; Ποιες κακώσεις σωματικές μπορείς να αποδώσεις στο σώμα του Κυρίου από τη σύλληψη ως την ταφή Του; Πώς εξηγείς την ταυτόχρονη ροή του αίματος και του νερού από την πλευρά του ήδη πεθαμένου Χριστού; Ήταν δυνατόν να συμβεί φυσιολογικά κάτι τέτοιο; (μπορείς να λάβεις υπόψη σου τις πληροφορίες για την Σινδόνη του Τορίνο).

7) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα του ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΗ ΚΟΜΠΙΟΥΤΕΡ – ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ/ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ :

δωροδοκία στρατιωτώνα) Κάνετε οικονομικό απολογισμό της αξίας των μύρων που : ι) άλειψε η αμαρτωλή γυναίκα τα πόδια του Ιησού πριν την Σταύρωση, ιι) των μύρων που χρειάστηκαν για την ταφή Του

β) Εξετάστε το γεγονός της δωροδοκίας των στρατιωτών/ στρατιωτικών από το Ιερατείο των Ιουδαίων σαν απόδειξη της Αναστάσεως του Χριστού (από την περιγραφή της δωροδοκίας θα βγάλετε το συμπέρασμά σας).

8) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα του ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ – ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ – ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ :

α) Εξετάστε την πολιτική που εφάρμοσαν : ι) οι Φαρισσαίοι – Ιουδαίοι ιι)ο Πιλάτος στη σταύρωση και στην ανάσταση του Χριστού. Εφαρμόστηκαν οι νόμοι στο δίκη του χριστούδικαστήριο των Ιουδαίων;

β) Ποιες διαδικασίες νομικές μπορείς να βρεις λανθασμένες ή σωστές, δίκαιες ή άδικες; Πώς κρίνεις τα δικηγορικά επιχειρήματα που χρησιμοποιήθηκαν από τους Ιουδαίους δικαστές και τον Πιλάτο;

9) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα του ΦΙΛΟΛΟΓΟΥ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ – ΞΕΝΑΓΟΥ :

ινβια) Τι γνωρίζεις για κάθε γλώσσα της τρίγλωσσης επιγραφής που τοποθετήθηκε στον Σταυρό του Ιησού από τους σταυρωτές Του; Ποιο ήταν το νόημα της επιγραφής και γιατί αναρτήθηκε σε τρεις γλώσσες; Ποια επίπτωση είχε αυτό στην λειτουργική γλώσσα της Δύσης μέχρι τον 18ο αι. μ.Χ. και στην εξάπλωση του χριστιανισμού σχετικά με την δυτική ομολογία;

σχεδιάγραμμα ιερουσαλήμβ) Κάνετε έναν τουριστικό – ταξιδιωτικό χάρτη της Ιερουσαλήμ την εποχή του Χριστού, στους τόπους όπου διαδραματίστηκαν τα βιβλικά γεγονότα του Πάθους και της Αναστάσεως του Κυρίου (Βηθανία, Όρος Ελαιών, κυρίως πόλη της Ιερουσαλήμ, ναός του Σολομώντα, φρούριο της Αντωνίας όπου έμενε ο Πιλάτος, Πραιτώριο), πείτε μας λίγα λόγια για τις τοποθεσίες αυτές για την ιστορία τους τότε και σήμερα.

10) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα του ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ (ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ-ΔΑΣΚΑΛΟΥ -ΚΑΘΗΓΗΤΗ) – ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΟΥ – ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ ΓΕΝΙΚΑ : Περιγράψτε με δική σας επιλογή την ψυχολογία του όχλου των Ιουδαίων, Ιερατείου-Δικαστών-Σαδδουκαίων-Φαρισαίων, Μυροφόρων γυναικών, Πιλάτου, Ιωσήφ Αριμαθαίας – Νικοδήμου, Πέτρου (άρνηση), Ιούδα (προδοσία-αμετανοησία), στρατιωτών στο σταυρό και στον τάφο του Χριστού.

σχεδιάγραμμα ιερουσαλήμ211) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα του ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑ – ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ – ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΥ :  Κάνε ένα τοπογραφικό διάγραμμα της Ιερουσαλήμ, Βιθανίας και των περιχώρων. Τοποθέτησε μέσα σ΄ αυτό τα βιβλικά γεγονότα του Πάθους και της Ανάστασης του Κυρίου Ιησού Χριστού.

12) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα του ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ :

α) Ποια συμμετοχή είχαν οι Ρωμαίοι και Ιουδαίοι στρατιώτες/στρατιωτικοί στη σταύρωση και την ανάσταση του Κυρίου;

β) Ποιά σχέση είδωροδοκία στρατιωτώνχαν με τους Ιουδαίους – Ιερατείο;

γ) Ποια ήταν η στάση τους στην προσπάθεια δωροδοκίας των φυλασσόντων τον Τάφο Του στρατιωτών από αυτούς; Δωροδοκήθηκαν όλοι; Ποια συνέπεια είχε η άρνηση του εκατόνταρχου Λογγίνου να δωροδοκηθεί; Ποια είναι η θέση του στην Ορθόδοξη Εκκλησία; Γιατί;

δ) Τι συνέπειες είχε στη στρατιωτική τους καριέρα η συμμετοχή τους στην σταύρωση του Χριστού;

13) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα του ΖΩΓΡΑΦΟΥ – ΠΟΙΗΤΗ – ΛΟΓΟΤΕΧΝΗ – ΓΛΥΠΤΗ – ΜΟΥΣΙΚΟΥ : Ζωγραφίστε ένα περιστατικό από τα βιβλικά γεγονότα που περιγράφονται στις δώδεκα περικοπές των Ευαγγελίων που διαβάζονται την Μεγάλη Πέμπτη, ή γράψτε ένα πεζό/ποίημα/μουσικό έργο. Θέμα ελεύθερο αλλά προσεκτικά δουλεμένο.

14) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα του ΦΥΣΙΚΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ – ΧΗΜΙΚΟΥ :

α) Εξηγείστε το φαινόμενο του σεισμού που έγινε την ώρα της σταύρωσης, το σχίσιμο του καταπετάσματος του Ναού την ώρα του σεισμού, τον σκοτασμό του ηλίου, πώς ξέρουμε ότι πράγματι έγινε ; (μαρτυρίες Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Απολλωνίου Ροδίου στην Ηλιούπολη της Αιγύπτου).σκοτάδι σταύρωσης

β)  Από τί χημική σύσταση αποτελούνταν τα μύρα;  Ήταν δυνατόν να τα βγάλει κάποιος, να τα ξετυλίξει, από το σώμα του νεκρού Χριστού, μετά από τρεις μέρες; γιατί; Γιατί είναι τα νεκρικά ταφικά σπάργανα απόδειξη Ανάστασης του Χριστού;

15) Αν ακολουθήσεις το επάγγελμα του ΝΑΥΤΙΚΟΥ – ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ : Ποια συνταρακτικά γεγονότα θα ζούσες και θα έπρεπε να αντιμετωπίσεις,  αν ταξίδευες τη μέρα που σταυρώθηκε ο Χριστός; Ποιες σκέψεις και συναισθήματα θα σου δημιουργούνταν; τώρα που γνωρίζεις την αιτία όλων αυτών, ποιες σκέψεις έχεις να μοιραστείς μαζί μας;

Σχολιάστε