Πρακτικά τελικά για τη δημιουργία του κόσμου-2-Α1-2014

Τα καλύτερα πρακτικά κράτησε η Σοφία Ζ., Α1

Πρακτικά τελικά για τη δημιουργία του κόσμου-2-Α1-2014

Οι Πατέρες στην Ορθόδοξη Εκκλησία διδάσκουν ότι ο κόσμος άρχισε να δημιουργείται ημέρα Κυριακή και αναστήθηκε Κυριακή. Έτσι έχουμε έξι ημέρες δημιουργίας, την έβδομη ημέρα που είναι ημέρα ανάπαυσης και δοξολογίας στον Θεό και η Κυριακή είναι η όγδοη ημέρα, δηλαδή η μέρα που ζούμε από αυτή τη ζωή στη χαρούμενη αιωνιότητα του Θεού και συμμετέχουμε συνεχώς κάθε στιγμή στη χαρά της δημιουργίας Του.

Αυτό σημαίνει ότι :

α) απολαμβάνω τη χαρά της δημιουργίας

β) Να δοξάζω το Θεό γι αυτή τη χαρά.

γ) Έχω το δικαίωμα να ψυχαγωγούμαι (αγωγή της ψυχής = ψυχαγωγία) δηλαδή να μορφώνω την ψυχή μου. Ξεκουράζομαι όπως λέμε σήμερα σημαίνει … δεν φροντίζω τον εαυτό μου. Προέρχεται από το εκ + κούρα (=φροντίδα). Όπως και το διασκεδάζω σημαίνει διασκορπίζω τον εαυτό μου, τον κομματιάζω.΄

Αρα λοιπόν η ορθόδοξη θεολογία μας διδάσκει να μορφώνουμε στον εαυτό μας τον Χριστό, να μεταμορφωνόμαστε σε Θεάνθρωπο Χριστό. Επειδή ο Χριστός πήρε ανθρώπινη φύση, γι αυτό μπορούμε να Τον εικονίζουμε. Όταν βλέπουμε στην εικόνα το Χριστό βλέπουμε ολόκληρη την Αγία Τριάδα, γιατί στο πρόσωπο του Χριστού βλέπουμε και τον Πατέρα Θεό και το Άγιο Πνεύμα που αναπαύεται στο Χριστό.  Στις εικόνες βλέπουμε τον Χριστό να δημουργεί τον κόσμο γιατί  είναι το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, ο Υιός και Λόγος του Θεού. Πάνω σ΄ αυτόν τον Λόγο, στηρίζεται η Δημιουργία του κόσμου γιατί » είπε και εγεννήθησαν». το «είπε» δείχνει το Θεό Λόγο, το Θεάνθρωπο Χριστό «δι’ οὗ τά πάντα ἐγένετο», από τον Οποίο έγιναν όλα όσα δημιουργήθηκαν. Μπορούμε να το καταλάβουμε από την παρακάτω εικόνα. Η Αγία Τριάδα εικονίζεται με ένα πρόσωπο που συμβολίζει τον Θεό Πατέρα που α) ΛΕΓΕΙ (μιλά) γεννά το Θεό Λόγο χωρίς σταματημό, αν σταματήσει έστω και μια στιγμή να γεννά το Λόγο θα πάψει να υπάρχει Τριάδα, και, β) ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ, εκπορεύει το Άγιο Πνεύμα μόνο ο Πατέρας, πάντοτε χωρίς σταματημό, γιατί αν σταματήσει να «σκέφτεται», εκπορεύει το Άγιο Πνεύμα για μια έστω στιγμή δεν θα είναι πια Τριάδα. Έτσι έχω έναν Θεό, με τρία πρόσωπα και το κάθε πρόσωπο είναι Θεός, αλλά τα τρία πρόσωπα είναι ένας Θεός. Μπορούμε να το καταλάβουμε και με το παράδειγμα 1Χ1Χ1Χ1 = 1.

Αγία Τριάδα - πρόσωπο

Όταν βαφτιζόμαστε γινόμαστε Θεάνθρωποι κατά χάριν. Σταματάμε να έχουμε ρουτίνα, καθημερινότητα, ρουτίνα, ζούμε στην αιωνιότητα από τώρα.

Σήμερα, όμως, ο άνθρωπος δεν απολαμβάνει πια τη δημιουργία, όπως του είπε ο Θεός, γιατί αγωνίζεται να θρέψει τα παιδιά του, θέλει να αποκτά ολοένα περισσότερα υλικά αγαθά, πολλές φορές άχρηστα ουσιαστικά και δεν του μένει χρόνος να απολαύσει τη Δημιουργία του Θεού ούτε να σκεφτεί να δοξολογήσει το Θεό για τα δώρα της ζωής, της χαράς, της ελεύθερης εργασίας και συνεργασίας μας με το θέλημα του Θεού.

Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός λέει πως αν δουλεύουμε την Κυριακή ό,τι βγάζει σε χρήμα και κέρδος τον απομακρύνει από την ελεύθερη εργασία και τον κάνει σκλάβο σε πράγματα υλικά και εγωϊστικά. Γι αυτό οι ορθόδοξοι αφιερώνουν την ημέρα Κυριακή στον Κύριο, πηγαίνουν στην Εκκλησία, στο κήρυγμα, μελετούν το θέλημά Του στην Αγία Γραφή και απολαμβάνουν την τιμή που τους έδωσε ο Θεός να είναι συνδημιουργοί σε κάθε θεάρεστο έργο. Οι ορθόδοξοι χριστιανοί δεν αγοράζουν και δεν πουλούν τίποτε την Κυριακή.

Αν προσπαθήσουμε να αντιστοιχίσουμε τις ανθρωπομορφικές εκφράσεις της Αγίας Γραφής με τις θεολογικές αλήθειες τότε :

Ανθρωπομορφικές και
συμβολικές εκφράσεις

θεολογική σημασία τους

Είπε ο θεός (και έγινε)
Ο κόσμος αρχίζει να υπάρχει από τότε που τον δημιουργεί ο άναρχος Θεός.
O θεός είδε ότι ήταν καλό
 Όλα όσα προέρχονται από το Θεό είναι «καλά λίαν» και ευλογημένα.
Ονόμασε ο θεός
 Ο Θεός δημιουργεί τα πάντα από αγάπη και προνοεί συνεχώς γι’ αυτά.
Ευλόγησε και καθαγίασε ο θεός
 Όλα όσα προέρχονται από το Θεό είναι «καλά λίαν» και ευλογημένα.
Οι επτά μέρες της Δημιουργίας
 Ο Θεός δημιουργεί τα πάντα από αγάπη και προνοεί συνεχώς γι’ αυτά.

 

 

Σχολιάστε