19 thoughts on “Ταινία με θέμα τον Απόστολο Παύλο και τη ζωή του σε δύο συνέχειες!

  1. Αντωνία Κ., Γ1 : Υπάρχουν αναχρονισμοί και ανακρίβεια χρονική, γιατί οι απόστολοι είναι φοβισμένοι, επειδή ακόμα δεν έχει γίνει η Πεντηκοστή, ενώ δείχνουν ότι ο Απόστολος Παύλος βρίσκεται στην Ιερουσαλήμ. Ο απόστολος Παύλος δεν βρίσκεται στην Ιερουσαλήμ την εποχή της Πεντηκοστής, αλλά στην Ταρσό.
    Μετά την Πεντηκοστή, παίρνουν θάρρος και κηρύττουν χωρίς να φοβούνται πλέον. Παρουσιάζουν τον Πέτρο και τον Ιωάννη να έχουν ενοχές και αμφιβολίες για το αν πρέπει να κάνουν καλά τον παράλυτο πριν την Πεντηκοστή, ενώ οι Πράξεις των Αποστόλων μας αναφέρουν ότι το περιστατικό έγινε μετά την Πεντηκοστή και χωρίς αναστολές, με βεβαιότητα έκαναν καλά τον παραλυτικό. Όλοι οι μαθητές βρίσκονταν στο Ναό του Σολομώντος και όλοι μαζί πιάστηκαν μετά την Πεντηκοστή και κήρυξαν το Χριστό, όπου τους έπιασαν οι ιερείς του Ναού.
    Το σημείο αναγνώρισης των μαθητών του Χριστού επίσης είναι αναχρονισμός, μια και δεν είχαν τέτοιο σημάδι αναγνώρισης μεταξύ τους οι χριστιανοί παρά αφού πήραν το όνομά τους στην Αντιόχεια με κοροϊδευτικό νόημα αρχικά. Το ψάρι είναι σημείο αναγνώρισης των χριστιανών των μεγάλων διωγμών εναντίον τους γιατί τα αρχικά της αρχαίας ελληνικής γλώσσας είναι : ΙΧΘΥΣ : Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ.
    Στην ταινία, προτεστάντικη εκδοχή της Πεντηκοστής, ο ήχος και η πνοή του ανέμου φαίνονται, μεταμορφώνονται σε φωτιά στους φανοστάτες αλλά δεν μερίζεται σε γλώσσες φωτιάς στους μαθητές. Φαίνεται μόνο φως που φωτίζει τους μαθητές σαν σημάδι ερχομού του Αγίου Πνεύματος.
    Η βάπτιση που δείχνουν είναι προτεσταντική γιατί ραντίζουν οι μαθητές το κεφάλι των βαπτισμένων και δεν τους βυθίζουν κάτω από το νερό, όπως είναι σωστό ορθόδοξα, γιατί ο αμαρτωλός άνθρωπος πρέπει να θάβεται σαν σε τάφο, κάτω από το νερό, κι ο νέος άνθρωπος αναδύεται με τη ζωή του Αγίου Πνεύματος να ζει πλέον.
    Σαν σύνολο με έπεισε γιατί δείχνει τον απόστολο Παύλο να θυσιάζει τη ζωή του ολόκληρη και να πεθαίνει τελικά για το Χριστό.

    Μου αρέσει!

  2. Εργά Σαββίνα : Μου έκανε εντύπωση το θαύμα που δείχνει ότι ο άγγελος έβγαλε από τη φυλακή τους μαθητές και εκείνοι γύρισαν ξανά στο Ναό της Ιερουσαλήμ και δίδασκαν το κήρυγμα του Δασκάλου τους. Μας πείθει η ταινία γιατί μας δίνει μια ατμόσφαιρα πώς θα ήταν η εποχή της πρώτης εποχής μετά την Ανάληψη του Κυρίου και την Πεντηκοστή (είδαμε το πρώτο μέρος μόνο της ταινίας). Μου έκανε εντύπωση ότι ο απόστολος Πέτρος δεν σταμάτησε να διδάσκει παρόλες τις διώξεις, παρόλο που ήταν φτωχός, αγράμματος, άσημος. Είχε όμως το Άγιο Πνεύμα να τον φωτίζει εκείνον και τους αποστόλους.

    Μου αρέσει!

  3. Παντελής Μ., Γ2 : «Στο πρώτο μέρος της τανίας στην αρχή του, βλέπουμε ότι :
    α. Ο απόστολος Παύλος συμμετέχει στη ζωή με ελληνιστικό τρόπο επηρεασμένη της πόλης του
    β. Οι απόστολοι πριν την Πεντηκοστή φοβούνται κι αμφιβάλλουν στο πώς να δράσουν
    γ. Αναγνωρίζονται μεταξύ τους με το σύμβολο του ψαριού : ΙΧΘΥΣ = Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ.
    δ. Με την Πεντηκοστή παίρνουν άγιο Πνεύμα, Θάρρος και δύναμη να κηρύξουν και να κάνουν θαύματα. Μιλούν στο Ναό των Ιεροσολύμων ότι ο Χριστός δεν είναι Νεκρός, αλλά αναστήθηκε και Ζει. Ο κόσμος τους πιστεύει αλλά οι ιερείς και μέλη του Συνεδρίου τους συλλαμβάνουν. Ο απόστολος Πέτρος τους ξεκαθαρίζει ότι θα ακούει περισσότερο το Θεό που τους έδωσε εντολή να κηρύττουν παρά τους ανθρώπους.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Μιχάλης Λ., Γ2 : «Έχω να συμπληρώσω ότι παρουσιάζει τον Βαρνάβα να βαπτίζεται μετά τις Αγάπες με καθολικό τρόπο όμως, με ραντισμό κι όχι με βύθιση όπως γίνεται στους ορθοδόξους χριστιανούς και γινόταν και τότε στην αρχή της Χριστιανικής Εκκλησίας.

      Αρέσει σε 1 άτομο

      • Στέλιος Λ., Γ2 : Βαπτίζονται στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Ο απόστολος Πέτρος και ο απόστολος Ιωάννης κάνουν καλά ένα εκ γενετής παράλυτο, φυλακίζονται γι αυτό.

        Μου αρέσει!

  4. Κατερίνα Μ., Γ2 : «Η Παναγία στην ταινία ταπεινώνει τον εαυτό της και δεν δέχεται να την προσκυνούν, τους λέει ότι κι αυτή είναι απλός άνθρωπος σαν κι αυτούς και μόνο το Θεό προσκυνούμε. Η Πεντηκοστή παρουσιάζεται επίσης με καθολικό τρόπο. Ανάβει μια φωτιά (το Άγιο Πνεύμα)

    Μου αρέσει!

  5. Μικές Ζ., Φανερούλα Ζ., Αγγελική Ερ., Γ1 : Στην ταινία που παρακολουθήσαμε το θέμα ήταν η μεταστροφή του αποστόλου Παύλου από διώκτη των Χριστιανών σε κήρυκα που διδάσκει το λόγο και το νόμο του Χριστού. Πολλές ομοιότητες βρήκαμε με το σχετικό μάθημα των θρησκευτικών. Ο Παύλος ονομαζόταν αρχικά Σαούλ, ήταν από τη φυλή Βενιαμίν και ζούσε στην Ταρσό, την πατρίδα του, με ελληνιστικές συνήθειες. επίσης ήταν σωστή η διήγηση της μεταστροφής του, όπου διηγείται τη δική του εμπειρία για το όραμα της Δαμασκού. Επίσης κράτησε τους μανδύες και πανωφόρια των λιθοβολιστών του Διακόνου Στεφάνου, πράγμα που έδειχνε την διακαή επιθυμία του να συμμετέχει στη δολοφονία του. Όμως οι διαφορές αρχίζουν εδώ. Στην Αγία Γραφή πληροφορούμαστε ότι ο Σαούλ ήταν ανήλικος και δεν μπορούσε να δολοφονήσει/πάρει μέρος στο λιθοβολισμό κάποιου. Στην ταινία όμως παρουσιάζεται ενήλικας που προτρέπεται από το δάσκαλό του Γαμαλιήλ να μην έχει άμεση σχέση με το λιθοβολισμό του Στεφάνου. Επίσης βαπτίζεται σύμφωνα με τον καθολικό τρόπο κι όχι με τον ορθόδοξο, το βύθισμα δηλαδή ολόκληρου του ανθρώπου στο νερό, σαν σε τάφο, για να θάψει τον παλιό αμαρτωλό εαυτό και να αναδυθεί καινούριος άνθρωπος. Επίσης στην ταινία δείχνει ότι μετά την τύφλωσή του έβλεπε σκιές, αλλά στην Καινή Διαθήκη λέει ότι τυφλώθηκε εντελώς.

    Μου αρέσει!

  6. Αγγελική Ερ., Γ1 : «Σ΄αυτό το βίντεο υπάρχουν πολλά σημεία που ήδη γνωρίζουμε. Αρχικά, στο σημείο όπου προσεύχονται όλοι μαζί και έπειτα κοινωνούν, οι δύο άνθρωποι, δεν κοινωνούν αφού δεν έχουν ακόμη βαπτιστεί. Ακόμη, ο Πέτρος και οι απόστολοι την πρώτη φορά κήρυξαν σε ένα μπαλκόνι ενός σπιτιού και όχι έξω από το Ναό του Θεού στην Ιερουσαλήμ, όπως είδαμε στο βίντεο. Τέλος στη Βάπτιση, οι ορθόδοξοι Χριστιανοί βρέχουν όλο το σώμα τους κάτω από το νερό και όχι απλώς ραντίζουν το κεφάλι τους.

    Μου αρέσει!

  7. Φανερούλα Ζ., Γ1 : «Σύμφωνα με όσα έχουμε διδαχθεί γαι τον απόστολο Παύλο ομοιότητα στην ταινία ήταν ότι ο απόστολος Παύλος ήταν όντως διώκτης των χριστιανών αρχικά, ο Γαμαλιήλ ήταν ο δάσκαλός του και μάθαινε την Ιουδαϊκή νομολογία, ήταν όμως συνηθισμένος και στην ελληνιστική νοοτροπία ζωής.

    Μου αρέσει!

  8. Μιχάλης Λ., Γ2 : Στην ταινία διακρίνουμε πολλά κοινά στοιχεία όσον αφορά τη ζωή του αποστόλου Παύλου. Ο απόστολος Παύλος καθώς πήγαινε στη Δαμασκό είδε το όραμα με το Χριστό που τον επηρέασε σε μεγάλο βαθμό. Από ένας διώκτης έγινε ο άνθρωπος που είχε διαλέξει ο Θεός για να κηρύξει το ευαγγέλιο του στα έθνη. Ο Βαρνάβας κι αυτός πήραν την ευλογία από την εκκλησία της Αντιόχειας για να διδάξουν το κήρυγμά του Θεού στην Μ. Ασία και την Κύπρο. Βεβαίως είχαν και κάποια προβλήματα που έπρεπε όμως να αντιμετωπίσουν, καθώς, όπως ξέρουμε, ο δρόμος για τη βασιλεία του Θεού δεν είναι εύκολος, αλλά πρέπει να αντιμετωπίσει ο καθένας μας προβλήματα για να καταφέρει να φτάσει. Το αποτέλεσμα αυτής της περιοδείας του αποστόλου Παύλου ήταν επιτυχές και κατάφερε η Εκκλησία να αποκτήσει συνείδηση της οικουμενικότητάς της. Έτσι ο χρσιτανισμός έγινε μια πανανθρώπνιη, οικουμενική πίστη, βασισμένη στην ελευθερία και όχι στη δουλική προσήλωση σε ιουδαϊκές προκαταλήψεις.

    Μου αρέσει!

  9. Στέλιος Λ., Γ2 : «Στην ταινία από τη ζωή του Παύλου διακρίνουμε αρκετά στοιχεία του βιβλίου μας όσον αφορά τη ζωή του αποστόλου Παύλου. Στο δρόμο για τη Δαμασκό, όπου ο Σαούλ πήγαινε να καταδιώξει τους χριστιανούς, του εμφανίστηκε ο αναστημένος Χριστός και από το γεγονός άλλαξε για πάντα τη ζωή του. Μεταστράφηκε από έναν ζηλωτή διώκτη στον μεγαλύτερο κήρυκα του Ευαγγελίου στους εθνικούς. Η εκκλησία της Αντιοχείας έδωσε την ευλογία σ΄ αυτόν και στον Βαρνάβα να κηρύξουν στην Κύπρο και στην Μικρά Ασία. Το κήρυγμά τους είχαν επιτυχίες, όμως, δημιουργήθηκαν αναπόφευκτα προβλήματα που έπρεπε άμεσα να αντιμετωπιστούν. Τα αποτελέσματα της Α’ περιοδείας του Αποστόλου Παύλου ήταν φανερά. Το μήνυμα του Ευαγγελίου εξαπλώνεται έξω από τα όρια του Ιουδαϊσμού και η Εκκλησία πλέον αποκτά συνείδηση της οικουμενικότητάς της.

    Μου αρέσει!

  10. Νομική Σ., Γ2 : «Κατα τη διάρκεια της ταινίας διαπίστωσα ότι κάποια πράγματα για τα οποία μιλήσαμε σχετικά με τον Απόστολο Παύλο να γίνονται και εκεί. Πρώτο και κύριο είναι το γεγονός ότι ο Παύλος λεγόταν αρχικά Σαούλ και καταδίωκε τους χριστιανούς. Επίσης, όπως είπαμε και στην τάξη ο Απόστολος Παύλος ήταν ένας απλός άνθρωπος που συμμετείχε στα κοινά και στις εκδηλώσεις της ζωής, όπως όλοι, κάτι και το οποίο παρακολουθήσαμε στην ταινία. Τέλος είδαμε στην ταινία ότι ο απόστολος Παύλος βλέπει ένα όραμα στον δρόμο του για Δαμασκό τυφλώνεται κια γίνεται καλά από τον Ανανία και τελικά πιστεύει, βαπτίζεται και γίνεται χριστιανός, όπως ακριβώς αναφέρουμε και στη διάρκεια του μαθήματος.
    Κατά τη διάρκεια παρακολούθησης της ταινίας μάθαμε διάφορα πράγματα όσον αφορά τους πρώτους διωγμούς, τον απόστολο Παύλο και την Αποστολική Σύνοδο. Η διχόνοια που δημιουργήθηκε ανάμεσα στους αποστόλους και συγκεκριμένα στον απόστολο Παύλο και τον απόστολο Πέτρο οδήγησε στην σύναξη της αποστολικής Συνόδου. Η διχόνοια αυτή αφορούσε κυρίως το θέμα των εθνικών, δηλαδή αν οι εθνικοί έπρεπε για να βαπτιστούν, να τηρούν το νόμο του Μωϋσή (δηλαδή να κάνουν περιτομή, θυσίες ζώων και καρπών κλπ), κάτι το οποίο ο Πέτρος υποστήριξε με πάθος παρόλο που πρώτος εκείνος είχε βαπτίσει τον εκατόνταρχο εθνικο Κορνήλιο. Από την άλλη, ωστόσο, ο απόστολος Παύλος ανέφερε ότι κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ δύσκολο να γίνει αποδεκτό από τους εθνικούς κια υποστήριξε ότι σημασία έχει να πιστέψουν και να κατανοήσουν τον Χριστό αλλά και να τον αγαπήσουν, ενώ είναι ανούσιο το γεγονός των διατροφικών τους συνηθειών, των παραδοσιακών τελετουργικών καθαρισμών. Ο απόστολος Παύλος μετά από την αποστολική Σύνοδο με την ευλογία της Εκκλησίας πηγαίνει στην Τρωάδα για να διδάξει το θέλημα του Θεού, χωριζόμενος από τον απόστολο Βαρνάβα, που δεν θέλησε να τον ακολουθήσει πηγαίνοντας στην Κύπρο. Φτάνει λοιπόν, αρχικά, στην Ελλάδα, στην Κόρινθο γνωρίζει ένα ζευγάρι, τον Ακύλα και την Πρίσκιλλα, που θα γίνουν βοηθοί του στο έργο της ιεραποστολής (γράφει τον θαυμαστό ύμνο της αγάπης στην επιστολή του Α΄ προς Κορινθίους). Έπειτα γυρίζοντας στην Ιερουσαλήμ αποφασίζει να συμμετέχει στον εξαγνισμό που όριζε ο Μωσαϊκός Νόμος, κόβοντας τα μαλλιά του και προσευχόμενος στον Ναό των Ιεροσολύμων. Εκεί δέχεται επίθεση από Ιουδαίους φανατικούς άνδρες όπου σώζεται από τον Ρωμαϊκό Διοικητή των Ιεροσολύμων που τον φυγαδεύει στην Καισάρεια για να τον σώσει από ενέδρα κατά της ζωής του. Μετά από δύο χρόνια δικάζεται από τον βασιλιά των Ιουδαίων και ζητά επικαλούμενος την ιδιότητά του ως Ρωμαίου Πολίτη να δικαστεί από τον αυτοκράτορα της Ρώμης.

    Μου αρέσει!

  11. Ελευθερία Ν., Γ3 «Βλέποντας την ταινία παρατήρησα ότι πολλά πράγματα που διδαχτήκαμε υπήρχαν μέσα στην ταινία. Πιο συγκεκριμένα ο Πέτρος μιλούσε στους ανθρώπους για το Χριστό και είπε τη φράση : «Δεν μπορούμε να μην μιλάμε για αυτά που είδαμε και ακούσαμε». Αυτά τα έλεγε και μέσα στο βιβλίο μας. Οι Απόστολοι φυλακίστηκαν κα με το άγιο Πνεύμα ελευθερώθηκαν, μαστιγώθηκαν, ο Γαμαλιήλ, όταν πήγαν να σκοτώσουν τους Αποστόλους μπήκε στη μέση και είπε :»Αν αυτά που σκέφτονται ή αυτά που κάνουν προέρχεται από ανθρώπινη δύναμη, θα διαλυθεί μόνο του το κίνημά τους. Αν όμως πρέρχεται από το Θεό δεν θα μπορέσετε να το διαλύσετε, θα βρεθείτε και θεομάχοι». Όλα αυτά τα διδαχτήκαμε και στην τάξη, αλλά μας τα έδειξε και η ταινία.

    Μου αρέσει!

  12. Ελένη Λ., Γ2 : Ο απόστολος Πέτρος και ο απόστολος Παύλος διαφωνούν μεταξυ τους γιατί ο απόστολος Πέτρος συσχηματίζεται με τους εξ εβραίων χριστιανών και θέλει να τηρούν πρώτα το μωσαϊκό νόμο όσοι προσέρχονται στον χριστιανισμό και μετά να βαπτίζονται. Γίνεται λοιπόν η Αποστολική Σύνοδος. Στην ταινία δεν αναφέρονται στο Άγιο Πνεύμα :»΄Εδοξε ημίν και τω Αγίω Πνεύματι» δεν αναφέρεται καθόλου. Χωρίζονται οι απόστολοι Παύλος και Βαρνάβας. Ο απόστολος Παύλος πηγαίνει να διδάξει τους ειδωλολάτρες να γίνουν χριστιανοί, κι ο Βαρνάβας στους Ιουδαίους να γίνουν χριστιανοί. Ο απόστολος Παύλος πηγαίνει στην Τρωάδα και διδάσκει το θέλημα του Θεού. Πηγαίνει στην Αθήνα και βλέπει τον βωμό «Στον άγνωστο Θεό», και παίρνοντας αφορμή από αυτό μιλάει στους Αθηναίους για τον Χριστό και την Ανάστασή Του. Οι Αθηναίοι του λένε πως θα τα ξαναπούν, όμως ο Αρεοπαγίτης Διονύσιος, επειδή στην σταύρωση του Χριστού βρισκόταν στις Θήβες της Αιγύπτου όταν σκοτείνιασε μέρα μεσημέρι κι έγινε νύχτα, ρώτησε τον απόστολο Παύλο και πίστεψε, βαπτίστηκε κι έγινε ο πρώτος επίσκοπος της Αθήνας.
    Η ελευθερία που διδάσκει ο απόστολος Παύλος ότι δίνει το άγιο Πνεύμα πηγάζει από την Ανάσταση του Χριστού και τη βεβαιότητα ότι ο θάνατος δεν είναι το τέλος αλλά η αρχή της αιώνιας ζωής.
    Ο απόστολος Παύλος επισκέφτηκε την Κόρινθο και συνάντησε ένα ζευγάρι χριστιανούς εβραιους τον Ακύλα και την Πρίσκιλλα. Τον κάλεσαν να μείνει μαζί τους και τους δίδαξε τον ύμνο της αγάπης. Γύρισε μετά ξανά στην Ιερουσαλήμ. Έστειλε την πρώτη του επιστολή στην Κόρινθο. Με υπόδειξη των εβραίων χριστιανών και του αδελφόθεου Ιακώβου, για να δείξει ότι δεν πολεμά τον Μωσαϊκό Νόμο, αποφασίζει να αφιερώσει τον εαυτό του, κόβοντας τα μαλλιά του, για μια εβδομάδα στον Ναό και να προσεύχεται για να του δείξει ο Θεός το θέλημά Του. Όταν όμως πήγε στο ναο τον αναγνώρισαν και τον χτύπησαν με απάνθρωπο τρόπο και τον φυλάκισαν με την κατηγορία ότι περιφρονεί τον Ιουδαϊκό Νόμο. Ο διοικητής των Ρωμαίων τον δικάζει, τον φυλακίζει σε άλλη φυλακή και τον δικάζει, τον βρίσκει αθώω αλλά ο απόστολος Παύλος γνωρίζοντας ότι θέλουν να τον σκοτώσουν ζητά να δικαστεί από τον αυτοκράτορα της Ρώμης, ως Ρωμαίος Πολίτης.

    Μου αρέσει!

  13. Μαρία Φρ., Γ3 : «Από την αρχή της ταινίας βλέπουμε δύο ανθρώπους που θεωρούνται χριστιανοί να ακολουθούν ελληνικές συνήθειες και τρόπους ζωής και να πολεμούν για την αγάπη του Θεού. Εκεί εντοπίζουμε αιρετικά στοιχεία. Βλέπουμε τον Σαούλ να είναι προστατευτικός και ταυτόχρονα ικανός να σκοτώσει, κάτι οπυ ένας δούλος του οεύ δεν γίνεται να κάνει. Είδαμε επίσης τους Χριστιανούς να αναγνωρίζονται μεταξύ τους με ένα ψάρι που σχημάτιζαν και συμβολόλιζε την πίστη τους : ΙΧΘΥΣ = Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ. Αυτό το σύμβολο κι ο τρόπος αναγνώρισης θα χρησιμοποιηθεί στους μεγάλους διωγμούς μετά από ένα περίπου αιώνα.Οι μαθητές του Χριστού πιστεύουν πως τον έχουν τον Χριστό ανάμεσά τους, πως θα τον δουν να έρχεται ξαφνικά κι ανέλπιστα, αλλά στην ταινία έχουν ρηχές ρίζες οι ιδέες αυτές και τους δείχνουν τους αποστόλους να φοβούνται, να νοιώθουν αμήχανοι και ανίκανοι αφού δεν ξέρουν αν ο Κύριος τους είναι κοντά τους. Χρειάζονται το θαύμα της Πεντηκοστής, λέει η ταινία, ώστε να πάρουν θάρρος. Αμφισβητούν ακόμα και το γεγονός ότι μπορούν να κάνουν θαύματα, παρόλο που το ευαγγέλιο μας λέει ότι ήδη ο Χριστός τους είχε στείλει και θαυματουργούσαν και κήρυτταν πριν ακόμα τον πιάσουν και τον σταυρώσουν. Ακόμα βλέπουμε πως οι Απόστολοι στην προσπάθειά τους να κηρύξουν το θέλημα του Θοεύ διώκονται. Συγκεκριμένα κρίνονται από τον αρχιερέα και περιφρονούνται που ήταν αγράμματοι, θεωρούν το κήρυγμα βλασφημία και τους διατάζουν να σταματήσουν να κηρύττουν για τον Χριστό. Ο απόστολος Πέτρος και ο απόστολος Ιωάννης ωστόσο αρνήθηκαν να πάψουν να κηρύττουν και έτσι φυλακίστηκαν.
    Σε μια ακόμη σκηνή παρουσιάζει τον Πέτρο να βαφτίζει χιλιάδες πιστούς, στοιχείο αιρετικό αποτελεί ωστόσο αφού ο πιστός δεν βυθίζεται ολόκληρος στα νερά, αλλά τον βρέχει ελάχιστα στο κεφάλι όπως κάνουν οι καθολικοί.

    Μου αρέσει!

  14. Χάρης Χ., Γ3 : Το απόσπασμα από την ταινία για τη ζωή του αποστόλου Παύλου που παρακολουθήσαμε έχει κάποιες ομοιότητες με τα μαθήματα του σχλικού βιβλίου, αλλά και κάποιες διαφορές. Συγκεκριμένα, είδαμε ότι η στρατιωτική φρουρά έφερε στο Συέδριο δύο από τους αποστόλους που κήρυτταν «παράνομα» για τον Ιησού Χριστό και τη διδασκαλία του και εξαγριωμένοι θα τους θανάτωναν, εάν δεν παρέβαινε ένας νομοδιδάσκαλος, ο Γαμαλιήλ, λέγοντας για τους αποστόλους :»Αν αυτό που σκέπτονται ή αυτό που κάνουν προέρχεται από ανθρώπινη δύναμη, θα διαλυθεί μονος του. Αν όμως προέρχεται από τον Θεό, δεν θα μπορέσετε να το διαλύσετε για να μην πω ότι μπορεί να βρεθείτε τελικά και θεομάχοι». Ωστόσο, είδαμε ότι όταν ανακοινώθηκε στους Αποστόλους ότι ήρθε το Άγιο Πνεύμα για να τους φωτίσει, αυτοί με ζητωκραυγές χαιρόντουσαν (Προτεσταντικός τρόπος). Αντίθετα, το άγιο Πνεύμα στην πραγμτικότητα μπήκε μέσα τους και τους φώτισε (ορθόδοξος τρόπος).

    Μου αρέσει!

  15. Σε αυτήν την ταινία είδαμε το όραμα του αποστόλου Παύλου που το διδαχθήκαμε στις Πράξεις των Αποστόλων. Η ταινία αρχίζει με την πάλη του νεαρού Σαούλ και του φίλου του σε ένα ελληνιστικό γυμναστήριο όπου ο Σαούλ νικάει, και κατόπιν βοηθά τον Βαρνάβα όταν τον απειλούν να τον σκοτώσουν. Στην Καινή Διαθήκη όμως ο απόστολος Παύλος γνωρίζει τον απόστολο Βαρνάβα πολύ μετά από την μεταστροφή του αποστόλου Παύλου. Άρα υπάρχει χρονική ανακρίβεια. Είδαμε την ομολογία του αποστόλου Πέτρου και των αποστόλων και μπήκανε φυλακή. Επίσης δείχνει να βαπτίζονται με όχι ορθοδοξο τρόπο.

    Μου αρέσει!

  16. Γιώργος Μ., Γ3 : «Σ΄ αυτήν την ταινία είδαμε το όραμα του αποστόλου στο οποίο μάθαμε στις Πράξεις των Αποστόλων. Παρακολουθήσαμε στην αρχή τον απόστολο Παυλο να συμμετέχει σε πάλη σε ελληνιστικό γυμναστήριο, να σώζει τον απόστολο Βαρνάβα από τους ληστές, έναν άνθρωπο που η Καινή Διαθήκη μας λέει ότι τον γνώρισε μετά την μεταστροφή του αποστόλου Παύλου. Οι μαθητές του Χριστού παρουσιάζονται να είναι αδύναμοι πριν την Πεντηκοστή μετά όμως κηρύττουν με δύναμη το λόγο του Θεού μπροστά στο ΙουδαΪκό Συνέδριο. Θεραπεύουν έναν παράλυτο εκ γενετής και δέχονται την απαγόρευση των Ιουδαίων, αλλά οι μαθητές δεν υπακούνε στη θέληση των ανθρώπων αλλά του Θεού. Ενδιαφέρον έχει η παράκληση της Παναγίας στην ταινία να μην την προσκυνούν γιατί είναι απλός άνθρωπος που έφερε στον κόσμο τον Χριστό.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε