Μαθαίνω πώς να μαθαίνω! Οργάνωση της μελέτης μου

Δημιουργήσαμε ένα έγγραφο – άρθρο σχετικά με τις ερωτήσεις που πρέπει να κάνουμε στον εαυτό μας προκειμένου να γνωρίσουμε ποιο σύστημα μελέτης ταιριάζει στην προσωπικότητά μας και αναλόγως να ξεκινήσουμε να μελετούμε την διδακτέα ύλη των μαθημάτων. Θα συνεχίσουμε με άρθρα που εμπεριέχουν συστήματα μελέτης διαφορετικά για κάθε τύπο προσωπικότητας του καθενός και της καθεμιάς μας με φιλόδοξη σκέψη να βοηθήσουμε όσο περισσότερο γίνεται να αποκτήσουμε μια αποτελεσματική μέθοδο μελέτης που να μας καθιστά χαρούμενους και αισιόδοξους, συγκροτημένους και αποτελεσματικούς στην καθημερινή μας εργασία. Καλή αρχή στη μελέτη σας!

    • Μαθαίνω πώς να μαθαίνω!

      Ο δρόμος για αποτελεσματική μάθηση περνά μέσα απο την γνώση

      • του εαυτού σου
      • της ικανότητάς σου για μάθηση
      • της διαδικασίας που έχεις χρησιμοποιήσει επιτυχώς στο παρελθόν
      • του ενδιαφέροντος και της γνώσης του θέματος που επιθυμείς να μελετήσεις.

      Μπορεί να είναι εύκολο για σένα να μάθεις Φυσική αλλά αδύνατο να μάθεις τεννις η το αντίθετο.

      Κάθε μάθηση παρόλα αυτά, είναι μια διαδικασία που τακτοποιείται σε συγκεκριμένα βήματα.

      Υπάρχουν 4 βήματα στη διαδικασία της μάθησης

      Ξεκίνησε εκτυπώνοντας αυτά και απαντώντας τις ερωτήσεις.
      Κατόπιν σχεδίασε την στρατηγική σου βάσει των απαντήσεων σου, και με την βοήθεια και των υπολοίπων «Οδηγιών Μελέτης»

      Ξεκίνα με το παρελθόν

      Ποιά ήταν μεχρι τώρα η εμπειρία σου με τον τρόπο
      μελέτης ?

      • Σου άρεσε να διαβάζεις ? Να λύνεις προβλήματα ? Να αποστηθίζεις ? Να απαγέλλεις ? Να ερμηνεύεις ? Να μιλάς σε ομάδες?
      • Ήξερες πως να συνοψίζεις ?
      • Εκανες ερωτήσεις γύρω απο το τι διάβασες ?
      • Εκανες ανασκόπηση/κριτική?
      • Είχες πρόσβαση σε πληροφορίες απο πολλές και διαφορετικές πηγές ?
      • Σου αρεσε η ησυχία ή η ομαδική μελέτη ?
      • Χρειαζόσουν πολλά σύντομα διαστήματα μελέτης η ενα μεγάλο ?

      Ποιές είναι οι συνήθειες σου οταν μελετάς ?
      Πως ανέκυψαν ? Ποιά ήταν πιο πετυχημένη ?

      Πιο αποτυχημένη ? Πώς επικοινωνείς καλύτερα αυτά που έμαθες ? 
      Με γραπτή εξέταση, ερευνητική εργασία ή μια συνέντευξη ?

      Προχώρα στο παρόν

      Πόσο ενδιαφέρομαι για αυτό το θέμα ?
      Πόση ώρα χρειάζομαι να αφιερώσω για να το μάθω?
      Τι μου τραβάει την προσοχή ?Είναι οι συνθήκες κατάλληλες για επιτυχία ?
      Τι μπορώ να ελέγξω και τι οχι ?
      Μπορώ ν’ αλλάξω αυτές τις συνθήκες ώστε να επιτύχω ?

      Τι επηρεάζει την αφοσίωσή μου στη μελέτη αυτή?

      Εχω καποιο σχέδιο μελέτης ? Αν ναι , το σχέδιο αυτό εχει λάβει υπόψη του την εμπειρία του παρελθόντος και το στύλ μελέτης ?

      Σκέψου την διαδικασία και την ύλη του θέματος

      Ποιά είναι η επικεφαλίδα ή ο τίτλος ?
      Ποιές είναι οι λέξεις κλειδιά ? 
      Τις καταλαβαίνω ?Τι γνωρίζω γι’ αυτά ήδη ?
      Γνωρίζω συναφή θέματα ?

      Τι είδους πηγές και πληροφορίες θα με βοηθούσαν ?
      Θα επαναπαυθώ μόνο σε μια πηγή (για παράδειγμα , ενα εγχειρίδιο ) για πληροφορίες?
      Θα χρειαστεί να ανατρέξω σε επιπρόσθετες πηγές ?

      Καθώς μελετώ, αναρωτιέμαι αν καταλαβαίνω αυτά που διαβάζω?
      Πρέπει να προχωρώ πιο γρήγορα ή πιο αργά?
      Οταν δεν καταλαβαίνω κάτι , αναρωτιέμαι γιατί?

      Κάνω παύση για να συνοψίσω ?
      Κάνω παύση για να αναρωτηθώ αν είναι λογικό αυτό που διάβασα ?
      Κάνω παύση για να εκτιμήσω (συμφωνώ/διαφωνώ) ?

      Χρειάζομαι χρόνο να σκεφτώ όλα αυτά που διάβασα και να επανέλθω αργότερα?
      Χρειάζομαι να το συζητήσω με άλλους «μελετητές» ώστε να επεξεργαστώ/ούμε την πληροφορία ?
      Χρειάζομαι τη βοήθεια κάποιου ανθρώπου με κύρος , όπως ενός καθηγητή, βιβλιοθηκάριου, ή ειδκού στο θέμα ?

      Δημιούργησε
      μια κριτική

      Τι έκανα σωστά ?
      Τι θα μπορούσα να κάνω καλύτερα ?
      Συμπίπτει το σχέδιο μου με το τρόπο που εργάζομαι σχετικά με τα δυνατά σημεία μου και τις αδυναμίες μου?Εχω επιλέξει τις κατάλληλες συνθήκες ?
      Τα έβγαλα πέρα? Ήμουν πειθαρχημένος ?

      Επέτυχα?
      Πανηγύρισα την επιτυχία μου ?

      Προγραμματισμός Ημέρας Μελέτης

      Το να κρίνεις πως καταναλώνεις το χρόνο σου ,  θα   σε βοηθήσει να θέσεις προτεραιότητες στούς στόχους και τους σκοπούς σου.

  • A.S.P.I.R.E. μελετώ σύστημα
  • Θετική Διάθεση πριν αρχίσεις την μελέτη.
  • την κατάλληλη   ώρα, περιβάλλον και στάση.
  • Κατανόησε:
  • Κράτα σημειώσεις   σε κάθε σημείο που δεν καταλαβαίνεις,
  • συγκεντρώσου στη μελέτη   συγκεκριμένων παραγράφων
  • Ανακάλεσε:
  • Σταμάτα και σκέψου η ακόμα καλύτερα βάλε σε ενα σύντομο   κείμενο οτι διάβασες και κατάλαβες με δικές σου λέξεις.
  • Χώνεψε:
  • πήγαινε πίσω πάλι στα σημεία που δεν εχεις   καταλάβει και ξανασκέψου το νόημα.
  • Ρώτα κάποιον που μπορει να   βοηθήσει (πχ. τον καθηγητη η αλλα βιβλια) για οτι ακομα δεν   καταλαβαίνεις.
  • Επέκτεινε:
  • αναλογίσου 3 ερωτήσεις
  • τι θα ρώταγα τον συγγραφέα η τι κριτική θα μπορούσα   να κάνω ?
    • Δεν φτάνει να αφομοιώσω τη γνώση, πρέπει να μπορώ να την κρίνω, να γνωρίζω τα ωφέλη που θα φέρει στη ζωή μου, να καταλάβω σε τί γίνομαι καλύτερος με ό,τι καινούριο έμαθα
  • Πως μπορώ να εφαρμόσω αυτά που διάβασα σε οτι με ενδιαφέρει ?
  • Πως μπορώ να κάνω αυτη την πληροφορία ενδιαφέρουσα και κατανοητή   στους αλλους συμμαθητές μου?
  • Κρίνε:
  • Κανε μια επανάληψη του υλικού που μόλις διάβασες   και : Θυμήσου τι σε βοήθησε να καταλάβεις η να συγκρατήσεις αυτά που   εχεις διαβάσει στο παρελθόν και εφάρμοσέ το σε οτι διαβάζεις τώρα.

    • Στόχοι/Σκοποί και Προτεραιότητες
    • Αναφέρατε 3 στόχους η σκοπούς που είναι   περισσότερο σημαντικοί για εσάς, και αν είναι   μακροπρόθεσμοι, μεσοπρόθεσμοι η βραχυπρόθεσμοι (άμεσοι)
    • Αντανακλά το ποσοστό του χρόνου που αφιερώσατε για   κάθε στόχο την προτεραιότητα του ?
    • Μπορείτε να αλλάξετε τις υποχρεώσεις σας ανα ώρα   ώστε να επιτύχετε τους στόχους σας
    • Πότε έχετε μεγαλύτερη ευελιξία : καθημερινές ή   σαββατοκύριακα ?
      Μπορείτε να   αλλάξετε ενα απο τα δύο ? ή και τα δύο ?
    • Μπορείτε να αλλάξετε τους στόχους σας ? Ποιές επιλογές   έχετε ?
    • Μπορείτε να αναβάλετε κάποιους στόχους μέχρι τις   σχολικές διακοπές ?
    • Πώς οι εργασίες που σας ανατίθονται και τα τέστ   επηρεάζουν την διάθεση του χρόνου σας ?
      Τι μπορείτε να αλλάξετε για να είστε συνεπείς με τις   μαθητικές σας υποχρεώσεις ?
  • Πάρτε ενα αντίγραφο του σχολικού σας ημερολογίου(όλης της   χρονιάς η εξαμήνου)
  • Εισάγετε σε αυτό τις   σημαντικές ημερομηνίες για τις σχολικές σας δραστηριότητες:
    Τεστ,   εκθέσεις, εργασίες, προόδους και τελικές εξετάσεις, διακοπές , μέρες   μελέτης κλπ.
  • Εισάγετε σε αυτό τις σημαντικές ημερομηνίες
    της κοινωνικής   και οικογενειακής σας ζωής
  • Κάθε εβδομάδα
    φτιάξτε ενα ημερήσιο πρόγραμμα που   περιλαμβάνει εργασίες ρουτίνας καθώς και σημαντικές ημέρες
  • Αναρτήσετε το πρόγραμμα αυτό στο μέρος που μελετάτε για   συνεχή αναφορά και αναθεώρηση, καθώς και για να σημειώνετε την πρόοδο   σας.
  • Κάθε βράδυ φτιάξτε ενα πρόγραμμα που θα σας βοηθήσει να   οργανώσετε την επόμενη μέρα σας, συμπεριλάβετε σε αυτό εργασίες   ρουτίνας, θελήματα και σημαντικές συναντήσεις
  • Κάθε πρωί κάντε μια ανασκόπηση του προγράμματος της ημέρας.
    Posted from Diigo. The rest of my favorite links are here.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s