2 Δεκεμβρίου : Μνήμη του οσίου πατρός Πορφυρίου του Αγιορείτου του σοφού!

π. Πορφύριος1Την πρώτη φορά που μπήκα στο κελλάκι του στο μοναστήρι της Μεταμορφώσεως στο Μίλεσι Αττικής ήταν ζωντανός, πήγαμε με τον πνευματικό μου και τα πνευματικά μου αδέλφια να τον γνωρίσουμε, και δεν είπε λέξη. Το δωμάτιο είχε μία πυκνή ατμόσφαιρα λες κι η προσευχή είχε γίνει υπόσταση υλική, μοσχοβόλαγε μ΄ ένα άρωμα που δεν μύρισα ποτέ στη γη μας. Συγκλονίστηκα…

Την δεύτερη φορά πήγα μέσα σε μια χιονισμένη νύκτα, δεν χτύπησα το κουδούνι και περίμενα να με καλέσει εκείνος όπως έλεγε η πινακίδα, είχα τόση ανάγκη τη συμβουλή του που ήμουν αποφασισμένη να μείνω εκεί όλη νύχτα… Μόνος του με κάλεσε να τον δω… Κέντησα σε κάδρο τα τρία “εύχομαι” που μου είπε όταν τον παρακαλούσα με δάκρυα να προσευχηθεί στον Κύριο για ένα πολύ σοβαρό μου θέμα… Σήμερα απολαμβάνω τα τρία εύχομαι – δώρα της αγάπης του, τα τρία πρόσωπα της οικογένειάς μου, γερά και χαρούμενα, δόξα τω Θεώ για την αγάπη του δούλου Του που βρήκε χάρη…

Όταν κοιμήθηκε, ακόμα δεν είχε ανακοινωθεί, πήρε κάποιος απο την Αυστραλία να τον ρωτήσει στο τηλέφωνο για κάποιο πρόβλημα και τον βρήκε στο τηλέφωνο τον ρώτησε, το έκλεισε και μετά επειδή ξέχασε κάτι ξαναπήρε και τότε έμαθε πως ο Γέροντας είχε ήδη κοιμηθεί πριν ένα 24ωρο… Όταν καιγόταν το δάσος που ήταν κτισμένο το μοναστήρι, ο παπαγάλος του γέροντα, είχε κοιμηθεί ήδη εκείνος, φώναζε : “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”! Το δάσος εκατό μέτρα γύρω από το μοναστήρι δεν κάηκε ενώ όλο το άλλο έγινε στάχτη…

π.Πορφύριος2Δεν μπορώ να εκφράσω με κατάλληλα λόγια την ευλογία που έζησα σήμερα στον πρώτο πρώτο εσπερινό της εορτής του που θεσπίστηκε από την ορθόδοξη Εκκλησία τόσο νωρίς, αφού η ορθόδοξη εκκλησία, οι λαϊκοί που τον έζησαν, οι κληρικοί που έψαξαν και έπραξαν σύμφωνα με τους κανόνες της ανακήρυξης του αγίου που ο λαός στη συνείδησή του ήδη έχει αναγνωρίσει …    2 Δεκεμβρίου 1991 κοιμήθηκε και η εορτή του καθιερώθηκε : 2 Δεκεμβρίου… αύριο…

Συγκλονιστικό, τον άνθρωπο που συνάντησα στη ζωή μου, που με ευλόγησε με την αγάπη και τη διάκρισή του την πνευματική να τον αντικρύζω με φωτοστέφανο! Περπατάμε ανάμεσα στους αγίους Του, που ξεχωρίζουν και μας καλούν να ξεχωρίσουμε κι εμείς… να μοιάσουμε στον Κύριο και Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό, να γίνουμε κι εμείς συγκροτημένες θεούμενες προσωπικότητες μέσα στο εργαστήριο προσωπικοτήτων της ορθοδόξου Εκκλησίας…

π.Πορφύριος3Πόσο ωραία η ακολουθία του πατέρα μου… πόσο μεστά από τη ζωή του λόγια … μνήμες με κατέκλυσαν, με συνέφεραν, με συνέτισαν, με οδηγούν… μακάρι να μην τεμπελιάζω άλλο πια… και να μην ξεχάσω πλέον πως είμαι “εν τη οδώ” ακόμα… και χρέος έχω να μην γυρίσω ποτέ πίσω πια “εφόσον επέβαλλα την χείρα τω αρότρω…”… με τις ευχές του πατέρα μας ας συνεχίσω να ανεβαίνω με το μόνο στολίδι που επιτρέπει ο Κύριος να μας κοσμεί… με το Σταυρό Του που μας ταιριάζει και αντέχουμε…

Το μοναστήρι του, το ησυχαστήριο της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος είναι στολισμένο με ένα περικαλλή Ναό υπέροχο κι ο τόπος ευωδιάζει από την χάρη του Πατρός.

ναός π. Πορφυρίου

Πάτερ Ιάκωβε, Πάτερ Παΐσιε, πάτερ Ευμένιε, πάτερ Παύλε, πάτερ Σάββα του Καντουνιού … συγχωρέστε με για την απλότητα … και στα δικά σας!!!

Δείτε και :

Αγιοκατάταξη Γέροντος Πορφυρίου – Τι έλεγε ο Γέροντας Παΐσιος για τον Γέροντα Πορφύριο

Γέρων Πορφύριος
Η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου προχώρησε σήμερα στην επίσημη αγιοκατάταξη του Γέροντος Πορφυρίου ο οποίος εκοιμήθη το 1991.
Σύμφωνα με το σχετικό Ανακοινωθέν του Οικουμενικού Πατραιαρχείου “Συνῆλθεν, ὑπό τήν προεδρίαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος εἰς τήν τακτικήν συνεδρίαν αὐτῆς σήμερον, Τετάρτην, 27ην Νοεμβρίου 2013 πρός ἐξέτασιν τῶν ἐν τῇ ἡμερησίᾳ διατάξει ἀναγεγραμμένων θεμάτων. Κατ’ αὐτήν, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος ἀποδεχθεῖσα εἰσήγησιν τῆς Κανονικῆς Ἐπιτροπῆς ἀνέγραψεν εἰς τό Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τούς Ἱερομόναχον Πορφύριον, τόν Καυσοκαλυβίτην, καί Ἱερομόναχον Μελέτιον τόν ἐν Ὑψενῇ Ρόδου…”
Είναι χαρακτηριστικά όσα έλεγε ο Γέροντας Παΐσιος για το Γέροντα Πορφύριο:
“Απόλαυση ήταν να βλέπει κανείς το πώς ο Γέροντας Παΐσιος και ο Γέροντας Πορφύριος σκεφτόντουσαν ο ένας για τον άλλο.
– Γέροντα, είπε κάποιος αδελφός στον Γέροντα Παΐσιο, θέλω να σας δω για κάποιο μου πρόβλημα που το συζήτησα και με τον Γέροντα Πορφύριο.
– Αν το συζήτησες με τον Γέροντα Πορφύριο δεν χρειάζεται και μ’ εμένα, γιατί εκείνος είναι έγχρωμη δορυφορική τηλεόραση, ενώ εγώ είμαι ασπρόμαυρη.
Έτσι ταπεινά φρονούσε ο Γέροντας.
Ο δε Γέροντας Πορφύριος μάς έλεγε:
Η Χάρη που έχει ο Γέροντας Παΐσιος έχει μεγαλύτερη αξία από τη δική μου, γιατί αυτή την απέκτησε μετά από κόπο και ασκητικούς ιδρώτες, ενώ εμένα ο Θεός μού την έδωσε εντελώς δωρεάν όταν ήμουν πολύ μικρός, μόνο και μόνο για να βοηθηθούν οι αδελφοί”.
Ιερομονάχου Χριστοδούλου, Σκέυος εκλογής, 1996, σελ. 379.
γέροντες παΐσιος - πορφύριος - ιάκωβος         γέρων ευμένιος λοιμωδών
Leave a Reply

