Διαγώνισμα Προαγωγικών Εξετάσεων Β’ Γυμνασίου – Ιούνιος 2014

Προαγωγικές Εξετάσεις Β’ Γυμνασίου – Διαγώνισμα Ιουνίου 2014

2ο Γυμνάσιο Καλύμνου

Μάθημα : Θρησκευτικά

Εισηγήτρια Καθηγήτρια : Πάνου Μαρία

Ονοματεπώνυμο: ……….……………………….………………….

Τάξη: Β’ Γυμνασίου

Βαθμός: ………………………………………………..………………..

Ημ/νία: 20/06/2014

Προαγωγικές Εξετάσεις Ιουνίου 2014

1.   Με βάση τα παρακάτω κείμενα γράψτε πώς τιμά η Εκκλησία μας την Παναγία Μητέρα του Θεανθρώπου Χριστού. Χρησιμοποιείστε φράσεις από τα κείμενα για να στηρίξετε τη γνώμη σας.

«Εσύ που άξια προστατεύεις τους χριστιανούς και σταθερά παρακαλάς γι αυτούς τον Πλάστη, μην παρακούσεις τις δεήσεις των αμαρτωλών· αλλ’ ως αγαθή που είσαι σπεύσε να βοηθήσεις εμάς που μ’ εμπιστοσύνη σού φωνάζουμε…» (Κοντάκιο από τους Παρακλητικούς Κανόνες)

«Χαίρε, σκάλα τ’ ουρανού, απ’ την οποία κατέβηκε ο Θεός· χαίρε, γέφυρα, που οδηγεί τους γήινους στον ουρανό· χαίρε, νύμφη ανύμφευτε». (Από τον πρώτο Οίκο του Ακάθιστου Ύμνου)

α)  ι) Ανεγείρει ναούς προς τιμήν της,
ιι) Δίνει στους πιστούς το όνομά της, Παίρνουμε το όνομά της γιατί η Παναγία “ως αγαθή που είναι”  σπεύδει “να βοηθήσει  εμάς που μ’ εμπιστοσύνη της φωνάζουμε…”
ιιι) Γράφονται ύμνοι, ακολουθίες (Μικρός και Μεγάλος Παρακλητικός Κανόνας, Χαιρετισμοί (Ακάθιστος) και φιλοτεχνούνται εικόνες με το πρόσωπό της, ιν) θεσπίστηκαν εορτές προς τιμήν της. .Εδώ δίνονται δύο τροπάρια, το Κοντάκιο από τους Παρακλητικούς Κανόνες και ο πρώτος Οίκος του Ακαθίστου).
  1. Τι σημαίνει η φράση του Χριστού στο Μυστικό Δείπνο «νά τό κάνετε σέ νάμνησή μου»;
“Να το κάνετε σε ανάμνησή μου”. Σε αυτό το αποχαιρετιστήριο πασχαλινό δείπνο ο Ιησούς, συσχετίζοντας το ψωμί και το κρασί (τον άρτο και τον οίνο) με τη σταυρική του θυσία, τους δήλωσε ότι αυτά είναι το Σώμα και το Αίμα του. Τρώγοντας και πίνοντας από αυτά οι μαθητές ενώθηκαν μαζί του και μεταξύ τους, “κοινώνησαν”. Έκτοτε οι χριστιανοί, επαναλαμβάνοντας με το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας αυτό που έγινε εκείνο το βράδυ, ομολογούν ότι ο Χριστός σταυρώθηκε για όλους, και ενώνονται με τον Ίδιο και μεταξύ τους. Έτσι παίρνουν δύναμη να αγωνίζονται για όσα και Εκείνος.  Η νέα διαθήκη, δηλ. η συμφωνία ανάμεσα στον Θεό και τους ανθρώπους, κλείνεται πάνω στον σταυρό του Χριστού και επισφραγίζεται με το ίδιο του το αίμα.
Βασικά στοιχεία του μαθήματος : Συγκλονιστική η τελευταία συνάντηση του Ιησού με τους Δώδεκα. Δείπνο, λόγια συγκινητικά, προαγγελία της παράδοσης από μαθητή του. Ζητά να τον θυμούνται πάντα και τους δείχνει τον τρόπο γι’ αυτή την “ανάμνηση”. Συνδέει το Δείπνο με την αυτοθυσία του και με το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, που από τότε και για πάντα θα τελείται από τους χριστιανούς παντού στον κόσμο.

3. Τι είναι παραβολές και τι φανερώνουν; Γιατί ο ο Κύριος Ιησούς Χριστός δίδασκε με αυτές;

Οι παραβολές του Χριστού
α. Τι είναι και τι φανερώνουν; Οι παραβολές του είναι πολλών ειδών. Σε αυτό το κεφάλαιο θα μελετήσουμε κάποιες από τις σημαντικότερες. Αυτές είναι διηγήσεις φτιαχτών ιστοριών από την καθημερινή ζωή, όμως ασυνήθιστες, παράξενες και μοναδικές. Τόσο αυτές όσο και όλες οι παραβολές φανερώνουν, με παραστατικό και εντυπωσιακό τρόπο η καθεμιά, κάτι ξεχωριστό για τη Βασιλεία του Θεού. Όποιοι τις ακούν ή τις μελετούν καταλαβαίνουν τι αυτές είναι και πόσο αξίζουν για την αληθινή ζωή των ανθρώπων. Έτσι γίνονται αφορμή να σκεφτούν, να προβληματιστούν και να πάρουν θέση.
β. Γιατί ο Ιησούς δίδασκε με αυτές;

  • Αυτός ήταν τότε ο καλύτερος τρόπος για να διδάξει τις νέες, πρωτάκουστες και ανατρεπτικές αλήθειες ζωής της Βασιλείας του Θεού. Άλλωστε με παραβολές δίδασκαν και οι Ισραηλίτες ραβίνοι τότε.
  • Με τις παραβολές μπορούσαν να τον καταλάβουν όλοι. Ενώ αφηρημένα και θεωρητικά πράγματα ήταν – και είναι πάντοτε – μόνον για λίγους.
  • Οι παραβολές με τις αλήθειες που φανέρωναν χαράζονταν βαθιά μέσα τους και τις θυμούνταν πάντοτε.

Ο Ιησούς ήταν πρωτότυπος και ασυναγώνιστος αφηγητής παραβολών. Οι επιστήμονες ερευνητές των Ευαγγελίων επισημαίνουν ότι τουλάχιστον το 1/3 της διδασκαλίας του είναι με παραβολές.

4. Γράψτε κάτω από την κάθε εικόνα ποια φράση από τις παρακάτω αντιστοιχεί.

  1.   Ο Ιησούς υπερασπίστηκε τα παιδιά πρόβαλε στους μεγάλους ως πρότυπα μίμησης.

3.  Από τον Ζακχαίο ο Ιησούς απλώς ζήτησε φιλοξενία. Εκείνος άδραξε την ευκαιρία και το σπίτι του πλημμύρισε από Βασιλεία Θεού.

1. Δέχτηκε τις γυναίκες ισότιμα με τους άντρες, και τις προστάτεψε από την αυστηρότητα θρησκευτικών και κοινωνικών κανόνων εναντίον τους.

2. Στον ευσεβή πλούσιο με σοβαρές θρησκευτικές αναζητήσεις προσφέρθηκε από τον Ιησού αυτό που εκείνος ζητούσε. Δεν τόλμησε να ανταποκριθεί. Έτσι έχασε την ευκαιρία της ζωής του

1.                                                                                2.

samaritidaxristos2ευσεβής πλούσιος

 

 

 

 

 

3.                                                                       4.