Μάθημα 5ο : Ο Πρώτος Διωγμός στην Εκκλησία – Πρακτικά

Τα καλύτερα πρακτικά κράτησαν οι : Κατερίνα Μ. και Νομική Σ., Γ2.

1. Πρώτος διωγμός στην Εκκλησία

Όταν το συνέδριο είδε πόση απήχηση είχε το κήρυγμα των αποστόλων και πόσο γρήγορα αυξανόταν η χριστιανική Εκκλησία είπε στους αποστόλους να σταματήσουν να κηρύττουν. Οι Απόστολοι αρνήθηκαν. Τότε το συνέδριο αποφάσισε να τους βασανίσουν. Όταν τους άφησαν, οι Απόστολοι συνέχισαν το κήρυγμα. Τους ξανάπιασαν, ο απόστολος Πέτρος τους απάντησε ότι “πρέπει να πειθαρχούμε στο θέλημα του Θεού παρά στις εντολές των ανθρώπων”. Εξ αιτίας της επέμβασης του Γαμαλιήλ που είπε ότι αν είναι πράγματι  κήρυκες του Θεού τότε θα γίνουν θεομάχοι τους άφησαν με την προϋπόθεση/ εντολή ότι δεν θα ξαναμιλήσουν για το Χριστό. Όταν μια μέρα ο απόστολος Πέτρος και ο Ιωάννης πήγαν στο Ναό του Σολομώντα, έκαναν θαύμα και έκαναν υγιή έναν παράλυτο εκ γενετής, ξανασυλλαμβάνεται ο απόστολος Πέτρος, φυλακίζεται με αυστηρότητα, αλλά άγγελος Κυρίου θαυματουργικά τον ελευθερώνει.

2. Ο λιθοβολισμός του διακόνου Στεφάνου του Πρωτομάρτυρος (εορτάζει στις 27 Δεκεμβρίου)

Κύρια Σημεία του κηρύγματος του Διακόνου Στεφάνου :

α. Ο Θεός δεν κατοικεί σε χειροποίητους ναούς

β. Ο Θεός έκανε πολλές ευεργεσίες στο λαό αλλά εκείνος έδειξε αχαριστία στο Θεό.

γ. Ασκεί αυστηρή κριτική στους θρησκευτικούς άρχοντες των Ιουδαίων.

Οι Ιουδαίοι θυμώνουν και λιθοβολούν τον Στέφανο. Εκείνος πεθαίνοντας μιμούμενος τον Χριστό λέει : “Κύριε, μη στήσης αυτοίς την αμαρτίαν ταύτην” (μτφρ. “Κύριε μην τους χρεώσεις αυτήν την αμαρτία”). Στον λιθοβολισμό ο νεαρός Φαρισαίος Σαούλ δεν συμμετέχει ως ανήλικος στον λιθοβολισμό (απαγορευόταν) αλλά δείχνει την ολόψυχη συγκατάθεσή του στον λιθοβολισμό με το να φυλάει τα ρούχα των λιθοβολισάντων.

  1. Στα Ιεροσόλυμα ο μαθητής του Χριστού Ιάκωβος ο αδελφόθεος γκρεμίζεται με διαταγή του Ηρώδη από την ταράτσα του Ναού του Σολομώντα επειδή είδε ότι άρεσε η πράξη αυτή στους Ιουδαίους. Μετά το θάνατό του η εκκλησία των Ιεροσολύμων μαράζωσε και συρρικνώθηκε.

  2. Συνέπεια του Πρώτου Διωγμού των χριστιανών είναι το άνοιγμα του χριστιανικού κηρύγματος εκτός Ιουδαίας και προς τους ειδωλολάτρες.

Η Αντιόχεια έγινε κέντρο των χριστιανών και των αποστόλων και εκεί για πρώτη φορά πήραμε το όνομα “χριστιανός” γιατί περιέχει και τις τρεις διεθνείς τότε γλώσσες : την ελληνική ρίζα της λέξης “χριστός” = ξεχωριστός, την εβραϊκή έννοια “Μεσσίας” =  ελευθερωτής και την λατινική κατάληξη -us. Στην αρχή είχε κοροϊδευτική έννοια αλλά οι χριστιανοί το υιοθέτησαν με χαρά και το χρησιμοποιούν από τότε με περηφάνεια και τιμή. Παλιά ονομάζονταν “οι εν τη οδώ” – αυτοί που βρίσκονται στο δρόμο του Θεού.

ελευθέρωση Πέτρου

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s