Ξεπερνώντας δημιουργικά την απόσταση:Το Σχίσμα του 1054

Σας μεταφέρω από την ιστοσελίδα “Θρησκευτικά … αλλιώς”, http://alliotikathriskeytika.blogspot.gr/2013/04/1054.html,  μια πολύ ενδιαφέρουσα εργασία και συνεργασία, την παρακάτω. Οι σκέψεις δικές σας… πολύ δημιουργικές ελπίζω… : -)

Το Φεβρουάριο 2013 δύο  σχολεία (Γυμνάσιο-Λ.Τ. Ζηπαρίου και 10ο Λύκειο Περιστερίου), τρεις καθηγήτριες (η Ιωάννα Κομνηνού, εμπνεύστρια της συνδιδασκαλίας, η Αθανασίου Ελένη, θεολόγος του 10ου Λυκείου και εγώ) και 40 περίπου παιδιά συνεργάστηκαν για περίπου τρεις εβδομάδες πάνω στο γνωστό θέμα του Σχίσματος.

Και που είναι η πρωτοτυπία θα μου πείτε;

1. Τα δύο σχολεία: το ένα στην Κω το άλλο στην Αθήνα.
2. Καθένα από τα δύο σχολεία πήρε έναν ρόλο: Ορθόδοξοι – Ρωμαιοκαθολικοί
3. Τα παιδιά ενεπλάκησαν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης προσπαθώντας να βρουν επιχειρήματα, ώστε να υποστηρίξουν τη θέση τους.
4. Διεξήχθη τηλεδιάσκεψη όπου οι δύο “παρατάξεις” διεξήγαγαν ένα δημιουργικό, χωρίς φανατισμό, διάλογο.
5. Στην τελευταία φάση θα έπρεπε το κάθε σχολείο να αποφασίσει αν θα προχωρούσε τελικά σε Σχίσμα ή όχι.
6. Το τελικό αποτέλεσμα αποτυπώθηκε στο “Συνοδικό” που συντάχθηκε γι’ αυτό το σκοπό.

Λεπτομέρειες σχετικά με τη συνδιδασκαλία αυτή, τρόπο διεξαγωγή κ.λπ. μπορείτε να βρείτε στο άρθρο που φιλοξενήθηκε από το νεοσύστατο (το πρώτο τεύχος) εκπαιδευτικό διαδικτυακό περιοδικό “Εκπαιδευτικός Κύκλος”.

Ολόκληρο το τεύχος μπορείτε να το βρείτε εδώ
Περισσότερα για το περιοδικό “Εκπαιδευτικός κύκλος” στην ηλεκτρονική του διεύθυνση: http://www.educircle.gr/http://www.educircle.gr/

Αναδημοσιευμένο από το ιστολόγιο της Μαρίας Διακογιώργη

Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών: Μελέτη περίπτωσης το Σχίσμα του 1054

Posted: 19 Apr 2013 03:37 PM PDT

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s