ΕΝΟΤΗΤΑ 13 Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ



ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ


Ø          Ο Ιησούς έδρασε και κήρυξε για τρία χρόνια.
 Συχνά δίδασκε με παραβολές

Ø          Το α΄  κείμενο της Ενότητας είναι «περικοπές» (αποσπάσματα) από τα εξής Ευαγγέλια :
       1.   Κατά Μάρκον   2.   Κατά Λουκά     3.   Κατά Ιωάννη .
Εδώ τονίζεται η θετική αντίδραση του κόσμου που άκουγε το Χριστό.

Το β΄  κείμενο της Ενότητας είναι «περικοπές» (αποσπάσματα) από τα εξής Ευαγγέλια :
       1.   Κατά Μάρκον   2.   Κατά  Ματθαίο     3.   Κατά Λουκά 
Εδώ βλέπουμε τον τρόπο που δίδασκε ο Χριστός.
            (Ο Χριστός δίδασκε με «παραβολές»)

Ø          ΑΠΟΔΟΣΗ  ΤΩΝ  ΚΕΙΜΕΝΩΝ  ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ
Όπου πήγαινε ο Χριστός, τον ακολουθούσε  κόσμος που τον άκουγε με προσοχή.
    Οι ακροατές του δεν κουράζονταν να τον ακούν.  Έμεναν κατάπληκτοι. Δεν τους μιλούσε όπως οι άλλοι ραβίνοι
   Τον άκουγαν άνθρωποι από όλα τα κοινωνικά στρώματα – ακόμη και γυναίκες .
    
Δίδασκε με «παραβολές» (ιστορίες απ την καθημερινή ζωή) με απλά λόγια έκανε κατανοητές μεγάλες αλήθειες.

Για να καταλάβουν οι ακροατές του ότι ο Θεός μας αγαπά όλους, είπε την «παραβολή του καλού ποιμένα που
αναζητά το χαμένο πρόβατο»».
   Όταν  ο καλός βοσκός διαπίστωσε ότι λείπει ένα πρόβατο, άρχισε να το αναζητά.
Όταν το βρήκε γύρισε γεμάτος χαρά.
Με την ίδια χαρά μας υποδέχεται και ο Θεός όταν μετανιώσουμε από κάποια αμαρτία.


ENOTHTA-10-4_small

Ο Kαλός Ποιμένας ( β΄ μισό 3ου αι.) συμβολίζει το Χριστό.
Παρατηρήστε: 1.  Ο Χριστός σε νεαρή ηλικία
2.  Τα αρνιά τον τριγυρίζουν ήρεμα
– τον αναγνωρίζουν ως   αρχηγό τους.


ENOTHTA-10-4-a-Galla_Placidia-Ravenna_small

Ο Kαλός Ποιμένας ( 5ος αι.) ση βόρεια είσοδο του Μαυσωλείου
της Γκάλα Πλακιδία στη Ραβέννα της Ιταλίας


             Άλλη ωραία παραβολή που είπε ο Χριστός : η “Χαμένη Δραχμή”.
Η παραβολή αυτή  έχει εμπνεύσει μεγάλους ζωγράφους που  δημιούργησαν θαυμάσιους πίνακες με αυτό το θέμα.

ENOTHTA_13_4_small     Ο  ζωγράφος από το Άμστερνταμ της Ολλανδίας
Johannes Luyken  (1647 –  1712) 
αποδίδει πολύ παραστατικά
την Παραβολή της Χαμένης Δραχμής
 ENOTHTA_13_5_small

Το έργο του Άγγλου Ακαδημαϊκού και ζωγράφου Σερ John Everett Millais (1829-1896) έχει συζητηθεί πάρα πολύ επειδή αποδίδει με ρεαλισμό σκηνές από την Καινή Διαθήκη.
1.  Ας  θαυμάσουμε τον ωραίο πίνακα
2.  Η  υαλογραφία (παράσταση σε τζάμι παραθύρου)
σε εκκλησία του Οχάιο στην Αμερική
φαίνεται να έχει επηρεαστεί από τον πίνακα του Millais.
3.  Με την ευκαιρία ας θαυμάσουμε και έναν άλλο πίνακα του
              Millais.το Μικρό Χριστό στο εργαστήρι του Ιωσήφ

ENOTHTA_13_6_small

  Ο Ιταλός ζωγράφος της Αναγέννησης Ντομένικο  Φέτι (1589-1623).
ζωγράφισε (το 1618 ή το 1622) τον πίνακα “Η χαμένη δραχμή”




ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ  (ΣΕΛΙΔΑ 61)


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ 1:      

Ø        Ο δάσκαλος κάνει εντύπωση όταν όλοι οι μαθητές καταλαβαίνουν αυτά που λέει.
Καμιά απορία δεν πρέπει να μένει χωρίς απάντηση.
Πρέπει ο  δάσκαλος να είναι «φιλικός» με τους μαθητές – όμως πάντα να κρατά τις αποστάσεις.
Πρέπει να γνωρίζει καλά το αντικείμενο ου διδάσκει και με απλότητα το παρουσιάζει. (χωρίς εγωισμούς).
Σέβεται τους μαθητές του και απαιτεί από αυτούς να τον σέβονται.
Πρέπει να ξυπνά στο μαθητή την περιέργεια και να τον πείθει να συμμετέχει – να αυτοσχεδιάζει – να ενδιαφέρεται

Ø       Αξίζει στον ελεύθερο