Project Α’ Γυμνασίου : Σχολείο και Διαδίκτυο – Φύλλο εργασίας

https://docs.google.com/forms/d/1rAPOTp-WTWRK1ON624u1K0hYkK0OR6Kymm0apvamvHY/viewform#start=openform

Το σχολείο ως κοινότητα : Σχολείο και Διαδίκτυο

Δείτε τα βίντεο στον σύνδεσμο που σας παρέχεται και κατόπιν απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις : http://prezi.com/wmjjc-j4wlt8/network-etiquette-netiquette/#share_embed και . Το υλικό για τους κανόνες το πήρα από την ιστοσελίδα : http://5gym-ag-dimitr.att.sch.gr/SI/si_advice.htm
* Απαιτείται
Αριθμός / Όνομα Ομάδος *
Αυτή η ερώτηση είναι υποχρεωτική
Ονοματεπώνυμο : *
Τι είναι το διαδίκτυο;
Γράψτε τον ορισμό
Πού χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο στη σύγχρονη εποχή ;
Διαλέξτε περισσότερες από μια απαντήσεις και βάλτε ένα [ν]
  • χρήση από επαγγελματίες – εμπόριο – διαφήμιση : Άλλαξε τον τρόπο της διαφήμισης: Μέσα από το internet μπορούμε να προβάλουμε τα προϊόντα μας και να τα δουν εκατομμύρια άνθρωποι. Άλλαξε τον τρόπο συναλλαγών: Μέσα από τον υπολογιστή μας, από το σπίτι ή την επιχείρησή μας, μπορούμε να αγοράσουμε, να πουλήσουμε, να έχουμε υπηρεσίες, να εξυπηρετηθούμε για πολλά πράγματα που καθημερινά μας χρειάζονται.
  • χρήση από απλούς ανθρώπους για επικοινωνία
  • χρήση στην εκπαίδευση-Άλλαξε τον τρόπο εκπαίδευσης: Τώρα δε χρειάζεται να μαθαίνουμε απ’ έξω χιλιάδες πληροφορίες αφού μπορούμε πολύ εύκολα να βρούμε αυτά που θέλουμε να μάθουμε.
  • κρατική οργάνωση, έγγραφα, υπηρεσίες
  • ψυχαγωγία-παιχνίδι : Άλλαξε τον τρόπο διασκέδασης: Μουσική, βίντεο, εικόνες, και ό,τι βάζει ο νους μπορούμε να τα βρούμε μέσα στο internet. Μπορούμε ακόμα να παίξουμε παιχνίδια με όποιον θέλουμε άσχετα αν αυτός βρίσκεται στην άλλη άκρη της γης, σε κάποιο άγνωστο και μακρινό μέρος.
  • κοινωνικές ωφέλιμες δράσεις
  • πληροφόρηση σε κάθε είδους γνώση και δράση – Άλλαξε τον τρόπο αναζήτησης δεδομένων: Ό,τι θέλουμε για όποιο θέμα μας ενδιαφέρει, πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα μπορούμε να το ψάξουμε και να το βρούμε.
  • Άλλαξε τον τρόπο επικοινωνίας: Τώρα μπορούμε γρήγορα και εύκολα να επικοινωνήσουμε με όποιον θέλουμε σε όποιο μέρος της γης κι αν βρίσκεται.
  • Το internet έκανε τον κόσμο μια γειτονιά. Πραγματικά είμαστε πολύ τυχεροί που ζούμε σ’ αυτή την εποχή και μπορούμε να χρησιμοποιούμε το internet.
Ποιες είναι οι διαφορές από μια πραγματική “ζωντανή” συζήτηση
Περισσότερες από μια απαντήσεις
  • στην πραγματική συζήτηση γνωρίζουμε τον συνομιλητή μας
  • στην πραγματική ζωή διαλέγουμε εμείς ποιος θα είναι ο συνομιλητής μας
  • Στην πραγματική συνομιλία μπορούμε να καταλάβουμε από τη γνώση του σώματος αν μπορούμε να έχουμε εμπιστοσύνη ή όχι στο συνομιλητή μας
  • στην πραγματική ζωή είμαστε σε ασφαλές περιβάλλον, κοντά σε ανθρώπους που εμπιστευόμαστε ή θέλουμε να είμαστε
  • Στο διαδίκτυο δεν γνωρίζουμε τον συνομιλητή μας, δεν τον βλέπουμε ούτε μπορούμε να καταλάβουμε αν είναι ειλικρινής μαζί μας.
  • κινδυνεύουμε να παραπληροφορηθούμε πολύ πιο εύκολα από ό,τι στην πραγματική συζήτηση
  • δεν νοιώθουμε ότι μιλάμε σε πραγματικό άνθρωπο όταν βρισκόμαστε μπροστά στον υπολογιστή. Νοιώθουμε μόνοι μας τελικά
  • δεν μπορούμε να πούμε τα προσωπικά μας προβλήματα, δεν ξέρουμε ποιοι τα ακούνε.
  • Στο διαδίκτυο ό,τι πούμε μπορεί να το χρησιμοποιήσει ο καθένας που δεν τον γνωρίζω, ή πολλοί άνθρωποι που δεν φαντάζομαι ποιοι είναι
  • Στην πραγματική συζήτηση ο ρόλος του συνομιλητή είναι δεδομένος και γνωστός
  • στο διαδίκτυο οι άνθρωποι παίζουν ρόλους που δεν έίναι αναγκαστικά πραγματικοί.
  • στο διαδίκτυο μπορώ να συνομικώ σε διαφορετικό χρόνο, να αρχίσω σήμερα και να τελειώσω τη συζήτηση μετά από μια βδομάδα. Τα δεδομένα αλλάζουν πολλές φορές και είναι δύσκολο να γνωρίζω συγκεκριμένες εξελίξεις γιατί αλλάζουν πολύ γρήγορα
  • μπορώ να μιλήσω πολύ μακριά μέσω της οθόνης και του πληκτρολογίου ακόμη και της φωνής λες και είναι δίπλα μου
Ποιοι κανόνες πρέπει να τηρούνται σε αυτές τις ανταλλαγές;
Περισσότερες από μια απαντήσεις
  • τήρηση μίας μετριοπαθούς στάσης κατά την ηλεκτρονική επικοινωνία
  • σεβασμό του ιδιωτικού χώρου και χρόνου του συνομιλητή μας
  • σωστή διαχείριση της ανωνυμίας μας
  • αποφυγή προσωπικών προστριβών και στη συγκαταβατικότητα προς άλλους χρήστες
  • να είμαστε ευγενικοί όταν ο συνομιλητής μας κάνει λάθος και ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν προβαίνουμε σε διορθώσεις σε σχόλια άλλων προσώπων
  • αποφυγή αποστολής ανεπιθύμητης αλληλογραφίας (spam ή junk mail)
  • σεβασμός στα προσωπικά δεδομένα των παραληπτών
  • όχι στη χρήση κεφαλαίων γραμμάτων, που ερμηνεύονται ως υψωμένος τόνος φωνής
  • όχι στην προώθηση προσωπικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε λίστες συζητήσεων
  • προσοχή στις κοινοποιήσεις (cc), στις κρυφές κοινοποιήσεις (bcc), στο χωρισμό των παραγράφων και στα ορθογραφικά – συντακτικά λάθη
  • δεν γράφουμε τίποτε που δεν είναι σωστό να το πούμε σε πραγματική συζήτηση
  • Δεν αντιγράφω έτσι απλώς κείμενα από υλικό του Διαδικτύου για τις εργασίες μου, γιατί είναι σαν να κλέβω.
  • Γνωρίζω ότι το κατέβασμα φωτογραφιών, μουσικής ή βίντεο μπορεί να είναι παράνομο. Γι’ αυτό το λόγο ελέγχω εάν μπορώ να το κάνω αυτό στην ιστοσελίδα ή εάν πρέπει να πληρώσω.
  • Διασταυρώνω πάντα το υλικό που βρίσκω στο Διαδίκτυο με άλλες πηγές, όπως βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, ρωτώ επίσης τους γονείς μου.Επιλογή 14
  • Αντιμετωπίζω τους άλλους χρήστες του Διαδικτύου με τον ίδιο τρόπο που θα ήθελα να μου φέρονται αυτοί.
  • Αυστηρός περιορισμός του χρόνου που περνάει ένα παιδί μπροστά στην οθόνη
  • Αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε τους κωδικούς σας από δημόσια καφέ και ανοιχτά ασύρματα δίκτυα WIFI.
  • Να αλλάζετε τους κωδικούς σας συχνά και να μην τους αποκαλύπτετε σε τρίτους, ούτε καν σε πολύ καλούς φίλους.
Με ποιους συζητάμε στο διαδίκτυο;
Γράψτε τη γνώμη σας σε κείμενο 100 λέξεων
Ποιο μπορεί να είναι το περιεχόμενο των συνομιλιών μας;
Γράψτε τη γνώμη σας σε ένα κείμενο 100 λέξεων
Τι πρέπει να ελέγχουμε και με ποιον τρόπο ώστε να είμαστε σίγουροι για την ασφάλεια των συζητήσεών μας;
Διαλέξτε περισσότερες από μια απαντήσεις και βάλετε δίπλα ένα [ν]
  • να μπαίνουμε σε όποιον ιστότοπο μου κάνει περιέργεια
  • μπαίνω μόνο αν μου τον συστήσει ο φίλος μου σε κάποιον χώρο
  • μπαίνω μόνο σε ιστότοπους που γνωρίζουν οι γονείς μου
  • αν μου ζητάνε προσωπικές πληροφορίες δεν ξαναμπαίνω στις ιστοσελίδες
  • δίνω πάντα τα στοιχεία μου για να είμαι σιγουρος ότι ο άλλος με κρίνει ειλικρινή
  • προσέχω τις πληροφορίες που δίνονται στον ιστότοπο
  • δεν ξαναμπαίνω αν με πιέζουν να φερθώ πέρα από την ηλικία μου ή μου ζητούν ύποπτες πληροφορίες
  • Εάν βρω κάποια ιστοσελίδα που με τρομάζει, μου φαίνεται περίεργη ή περιέχει ρατσιστικό / εξτρεμιστικό ή άλλο ύποπτο περιεχόμενο, το αναφέρω στους γονείς μου ή στους δασκάλους μου.
Τι κάνουμε σε περίπτωση που κάποιος μιλώντας ή γράφοντας ή αναρτώντας φωτογραφίες στο διαδίκτυο, μας προσβάλλει ή μας ενοχλεί ή αποκαλύπτει για μας πράγματα που δεν θέλουμε; Πώς αντιμετωπίζουμε περιπτώσεις ενόχλησης από άγνωστους στο διαδίκτυο;
Περισσότερες από μια απαντήσεις, βάλτε [ν] δίπλα από κάθε περίπτωση
  • το λέμε στους μεγαλύτερούς μας, γονείς ή δασκάλους
  • Για την Ελλάδα, έχει δημιουργηθεί μία ομάδα διαχείρισης καταγγελιών στο http://www.safeline.gr/ η οποία αποτελείται από διάφορους ελληνικούς φορείς, με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Μην απαντάς σε μηνύματα, σκοπός των οποίων είναι να σε παρενοχλήσουν ή να σε αναστατώσουν. Κάτι τέτοιο θα ενθαρρύνει κατά πάσα πιθανότητα τον αποστολέα.
  • Κράτησε το μήνυμα. Δεν είναι απαραίτητο να το διαβάσεις, κράτα το, όμως, ως αποδεικτικό παρενόχλησης. Είναι καίριας σημασίας να έχεις αυτό το αποδεικτικό στα χέρια σου όταν αναζητήσεις βοήθεια ή θελήσεις να το καταγγείλεις.
  • Ανάφερε τυχόν προβλήματα σε άτομα που μπορούν να αναλάβουν δράση. Μπορείς να πάρεις τον έλεγχο φροντίζοντας να μην ανέχεσαι προσβλητικό περιεχόμενο ή καταγγέλλοντάς το στους ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας όπου συνάντησες τέτοιου είδους περιεχόμενο.
  • Απόκλεισε τον αποστολέα. Δεν είσαι υποχρεωμένος/η να ανέχεσαι κάποιον που σε παρενοχλεί – απόκλεισε τους ανεπιθύμητους αποστολείς!
  • Είναι λογικό να δεχόμαστε κάποιες φορές την επιθετικότητα των συνανθρώπων μας, είτε ψηφιακά είτε όχι, και πρέπει να μάθουμε να τη διαχειριζόμαστε. Δεν γίνεται να ζούμε σε αποστειρωμένο περιβάλλον.
  • Άλλο:
Τι θα συστήναμε σε ένα φίλο μας να κάνει όταν επικοινωνεί μέσω του διαδικτύου;
Γράψτε ένα κείμενο μέχρι 100 λέξεις να πείτε τη γνώμη σας.
Πόσο συχνά είναι πραγματικά αναγκαίο να δώσουμε προσωπικά στοιχεία στο διαδίκτυο;
Γράψτε τη γνώμη σας με συντομία
Τι πρέπει να ελέγχουμε και με ποιον τρόπο ώστε να είμαστε σίγουροι για την ασφάλεια της ενέργειάς μας;
διαλέξτε περισσότερες από μία απαντήσεις βάζοντας ένα [ν]
  • Το Διαδίκτυο είναι κυρίως μια κοινωνία ανθρώπων και κρύβει τους ίδιους κινδύνους που κρύβει κάθε κοινωνία, ιδιαίτερα όταν διευκολύνεται στο έπακρο ο τρόπος επικοινωνίας των ανθρώπων μεταξύ τους.
  • Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντα έγκυρες.
  • Η χρήση του υπολογιστή ως μέσου απασχόλησης του παιδιού χωρίς την παρουσία ενηλίκου είναι καλό να αποφεύγεται. Ο υπολογιστής δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως ηλεκτρονική babysitter !!!
  • Στη διεύθυνση http://www.safeline.gr/ έχουμε ίσως τη μοναδική ελληνική ανοικτή γραμμή για καταγγελία παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο. Μη διστάσετε να τη χρησιμοποιήσετε.
  • Η δημιουργία ενός συνόλου από κανόνες χρήσης του Η/Υ αποδεκτών από όλους και η ανάρτηση τους σε εμφανές σημείο δίπλα στον υπολογιστή συντελεί στην προστασία όλων των χρηστών.
  • Η κοινοποίηση των προσωπικών στοιχείων του χρήστη (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, φωτογραφία, κωδικοί πρόσβασης, αριθμός πιστωτικών καρτών, e-mail κ.λπ.) είναι καλό να αποφεύγεται.
  • Οι γονείς μας, οι δάσκαλοι μας ή πρόσωπα που εμπιστευόμαστε πρέπει να είναι πάντα ενήμεροι σε περίπτωση που θα θέλουμε να συναντήσουμε κάποιο άτομο που γνωρίσαμε στο διαδίκτυο ή όταν κάτι περίεργο και ασυνήθιστο αντιληφθούμε.
  • Δεν είναι όλα τα προγράμματα ασφαλή. Ίσως περιέχουν προγράμματα Δούρειους Ίππους και ιούς που μπορεί να βλάψουν τον υπολογιστή μας. Ιδιαίτερη προσοχή στα επισυναπτόμενα αρχεία.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ιστότοπου, από τα οποία μπορούμε να καταλάβουμε πόσο ασφαλής είναι;
γράψτε ένα σύντομο κείμενο να πείτε τη γνώμη σας
Πού μπορούμε να βρίσκουμε πληροφορίες για το τί είναι επικίνδυνο και τι όχι;
Ποια είναι τα προσωπικά μας στοιχεία πρέπει να προστατεύουμε περισσότερο;
Περισσότερες από μια απαντήσεις, βάλτε ένα [ν]
  • το πραγματικό μου όνομα
  • τη διεύθυνση της κατοικίας μου
  • το κινητό μου τηλέφωνο ή του σπιτιού μου το τηλέφων ο
  • δεν ανεβάζω φωτογραφίες ή βίντεο με οικογενειακά μας πρόσωπα. Δεν ξέρω πού θα χρησιμοποιηθούν και με ποιους σκοπούς
  • δε ζητώ από άλλους να αποκαλύψουν προσωπικές πληροφορίες, όσο είμαι ανήλικος
  • τον κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού που έχω στο διαδίκτυο. Κάποιο άλλο άτομο θα μπορούσε να προσποιηθεί ότι είμαι εγώ στο διαδίκτυο και έτσι να διαβάσει το ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο, να αναρτήσει λανθασμένες ή κακές πληροφορίες
  • Ποτέ δεν συναντώ στο φυσικό κόσμο φίλους που γνώρισα στο Διαδίκτυο και που δεν γνωρίζω στον πραγματικό κόσμο. Τα άτομα αυτά δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι.
  • δεν δέχομαι δώρα από αυτούς που δεν ξέρω, ούτε πληροφορίες που μου φαίνονται ύποπτες, δώρα από διαγωνισμούς, χρήματα από λοταρίες που έχουν γίνει στο διαδίκτυο
  • Δεν ενδιαφέρομαι για υλικό που απευθύνεται σε ενηλίκους.
  • Ποτέ δεν γράφουμε στοιχεία που αφορούν πιστωτικές κάρτες για συναλλαγές μέσω διαδικτύου για την αγορά προϊόντων .
  • Άλλο:
Τι είναι τα “περιβάλλοντα κοινωνικής δικτύωσης” (κοινωνικά δίκτυα);
Γράψτε τον ορισμό στο πλαίσιο
Ποιες ενέργειες πρέπει να αποφεύγουμε στα περιβάλλοντα κοινωνικής δικτύωσης;
Περισσότερες από μια απαντήσεις, βάλτε ένα [ν]
  • να μην εμπιστευόμαστε τους “φίλους” του διαδικτύου. Είναι πρόσωπα που δεν γνωρίζουμε. Η φιλία είναι επιφανειακή και αόριστη γι αυτό και επικίνδυνη
  • δεν δίνω σημασία στις πάμπολλες και ποικίλες διαφημίσεις όλων των κατηγοριών
  • δεν πατάω “like” στις σελίδες που “φίλοι” άγνωστοι μου προτείνουν. Μέ κάθε “like” μπαίνουν άγνωστοι ακόμη και στα προσωπικά μας δεδομένα που μόνο στενοί φίλοι επιτρέπουμε να δούν
  • δεν συμμετέχουμε σε events που δεν γνωρίζουμε επειδή μας κάλεσαν αγαπητοί “φίλοι” μας που γνωρίσαμε μόνο στα κοινωνικά δίκτυα
  • Δεν πρέπει να γίνεις πολύωρος χρήστης αλλιώς είναι πιθανό να πέσουν οι σχολικές επιδόσεις σου και να μην μπορείς να ξεκολλήσεις από αυτό την υπόλοιπη μέρα σου
  • προσέχω να μην “αλλοιώσω” την ελληνική γλώσσα, το συντακτικό της και την ορθογραφία της χρησιμοποιώντας τα greeklish.
  • εξάρτηση από αυτά και η απομάκρυνση από την πραγματική ζωή. Όταν κάποιος “χάνεται” στα δίκτυα αυτά για ώρες, απομονώνεται από τον πραγματικό κόσμο κι έχει ως συνέπεια τη μοναξιά. Έτσι απομακρύνεται από τους πραγματικούς του φίλους δημιουργώντας εικονικούς, των οποίων η ταυτότητα είναι αμφίβολη. Πολλές φορές συγκρούεται με την οικογένειά του επιμένοντας στην επιλογή του και την απομόνωσή του
  • ένα καλό μέσο επικοινωνίας, αρκεί να χρησιμοποιείται με λογική και χωρίς υπερβολές. Θα μπορούσε να κάνει πολύ καλό στους ανθρώπους βρίσκοντας φίλους που δεν έχουν σχέσεις για λόγους απόστασης
  • ακολουθούμε τους κανόνες που αναφέραμε στην αρχή
Πώς μπορούμε να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τους φίλους μας και την οικογένειά μας;
Γράψτε τις προτάσεις σας αφού συμβουλευτείτε τις φωτοτυπίες και συζητήσετε με την ομάδα σας

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s