Αποτελέσματα της έρευνας για το Σχολείο και το Διαδίκτυο

Πήραν μέρος 22 μαθητές με χρήση 14 υπολογιστών.

διαδίκτυο

Τι είναι το διαδίκτυο;

Το δια Διαδίκτυο (Internet) είναι ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή όπου παίζεις παιχνίδια , βρίσκεις πληροφορίες για οτιδήποτε θες , ακούς τραγούδια κλπ. Το διαδίκτυο είναι προσβάσιμο σε ηλεκτρονικές συσκευές π.χ. Υ/Η. Από το διαδίκτυο μπορούμε να βρούμε πληροφορίες,για διάφορα πράγματα,μπορούμε να διασκεδάσουμε με διάφορα παιχνίδια και να ακούσουμε μουσική,ακόμη και να ενημερωθούμε. Το διαδίκτυο είναι ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή που μας δίνει ασφαλές διαδίκτυοπληροφορίες πρόκειται για τους κανόνες που διέπουν την κοινωνικά αποδεκτή συμπεριφορά σε ένα δίκτυο και κατ’επέκταση στο διαδίκτυο. Είναι μια εφαρμογή που μας βοηθάει να αναζητήσουμε πράγματα ή να επικοινωνήσουμε. το διαδικτιο ειναι ενα μερος το οπιο μπορουμε να βρουμε χρισιμες πλιροφοριες να εκτιποσουμε ενγγραφα και αλλα πολλα να σινπμιλισουμε με αλλα ατομα να παιξουμε διαφορα παιχνιδια ι να παρουμε μεροσ σε διαφορες δραστιριοτιτες αφου βεβαια ρωτήσουμε τους γονείς μας. Το διαδίκτυο μας βοηθάει να βρούμε πληροφορίες ,να συνομηλίσουμε με άλλους δηλ. το διαδίκτυο είναι τρόπος ζωής και το χρησιμοποιούμε καθημερινά

Πού χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο στη σύγχρονη εποχή ;

χρήση από επαγγελματίες – εμπόριο – διαφήμιση : Άλλαξε τον τρόπο της διαφήμισης: Μέσα από το internet μπορούμε να προβάλουμε τα προϊόντα μας και να τα δουν εκατομμύρια άνθρωποι. Άλλαξε τον τρόπο συναλλαγών: Μέσα από τον υπολογιστή μας, από το σπίτι ή την επιχείρησή μας, μπορούμε να αγοράσουμε, να πουλήσουμε, να έχουμε υπηρεσίες, να εξυπηρετηθούμε για πολλά πράγματα που καθημερινά μας χρειάζονται. 5 12%
χρήση από απλούς ανθρώπους για επικοινωνία 6 14%
χρήση στην εκπαίδευση-Άλλαξε τον τρόπο εκπαίδευσης: Τώρα δε χρειάζεται να μαθαίνουμε απ’ έξω χιλιάδες πληροφορίες αφού μπορούμε πολύ εύκολα να βρούμε αυτά που θέλουμε να μάθουμε. 4 10%
κρατική οργάνωση, έγγραφα, υπηρεσίες 3 7%
ψυχαγωγία-παιχνίδι : Άλλαξε τον τρόπο διασκέδασης: Μουσική, βίντεο, εικόνες, και ό,τι βάζει ο νους μπορούμε να τα βρούμε μέσα στο internet. Μπορούμε ακόμα να παίξουμε παιχνίδια με όποιον θέλουμε άσχετα αν αυτός βρίσκεται στην άλλη άκρη της γης, σε κάποιο άγνωστο και μακρινό μέρος. 6 14%
κοινωνικές ωφέλιμες δράσεις 3 7%
πληροφόρηση σε κάθε είδους γνώση και δράση – Άλλαξε τον τρόπο αναζήτησης δεδομένων: Ό,τι θέλουμε για όποιο θέμα μας ενδιαφέρει, πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα μπορούμε να το ψάξουμε και να το βρούμε. 5 12%
Άλλαξε τον τρόπο επικοινωνίας: Τώρα μπορούμε γρήγορα και εύκολα να επικοινωνήσουμε με όποιον θέλουμε σε όποιο μέρος της γης κι αν βρίσκεται. 4 10%
Το internet έκανε τον κόσμο μια γειτονιά. Πραγματικά είμαστε πολύ τυχεροί που ζούμε σ’ αυτή την εποχή και μπορούμε να χρησιμοποιούμε το internet. 6 14%

ασφαλές διαδίκτυο1Ποιες είναι οι διαφορές από μια πραγματική “ζωντανή” συζήτηση

στην πραγματική συζήτηση γνωρίζουμε τον συνομιλητή μας 5 9%
στην πραγματική ζωή διαλέγουμε εμείς ποιος θα είναι ο συνομιλητής μας 4 8%
Στην πραγματική συνομιλία μπορούμε να καταλάβουμε από τη γνώση του σώματος αν μπορούμε να έχουμε εμπιστοσύνη ή όχι στο συνομιλητή μας 4 8%
στην πραγματική ζωή είμαστε σε ασφαλές περιβάλλον, κοντά σε ανθρώπους που εμπιστευόμαστε ή θέλουμε να είμαστε 5 9%
Στο διαδίκτυο δεν γνωρίζουμε τον συνομιλητή μας, δεν τον βλέπουμε ούτε μπορούμε να καταλάβουμε αν είναι ειλικρινής μαζί μας. 6 11%
κινδυνεύουμε να παραπληροφορηθούμε πολύ πιο εύκολα από ό,τι στην πραγματική συζήτηση 3 6%
δεν νοιώθουμε ότι μιλάμε σε πραγματικό άνθρωπο όταν βρισκόμαστε μπροστά στον υπολογιστή. Νοιώθουμε μόνοι μας τελικά 1 2%
δεν μπορούμε να πούμε τα προσωπικά μας προβλήματα, δεν ξέρουμε ποιοι τα ακούνε. 5 9%
Στο διαδίκτυο ό,τι πούμε μπορεί να το χρησιμοποιήσει ο καθένας που δεν τον γνωρίζω, ή πολλοί άνθρωποι που δεν φαντάζομαι ποιοι είναι 5 9%
Στην πραγματική συζήτηση ο ρόλος του συνομιλητή είναι δεδομένος και γνωστός 1 2%
στο διαδίκτυο οι άνθρωποι παίζουν ρόλους που δεν έίναι αναγκαστικά πραγματικοί. 6 11%
στο διαδίκτυο μπορώ να συνομικώ σε διαφορετικό χρόνο, να αρχίσω σήμερα και να τελειώσω τη συζήτηση μετά από μια βδομάδα. Τα δεδομένα αλλάζουν πολλές φορές και είναι δύσκολο να γνωρίζω συγκεκριμένες εξελίξεις γιατί αλλάζουν πολύ γρήγορα 5 9%
μπορώ να μιλήσω πολύ μακριά μέσω της οθόνης και του πληκτρολογίου ακόμη και της φωνής λες και είναι δίπλα μου 3 6%

Ποιοι κανόνες πρέπει να τηρούνται σε αυτές τις ανταλλαγές;σχολείο και διαδίκτυο1

τήρηση μίας μετριοπαθούς στάσης κατά την ηλεκτρονική επικοινωνία 4 5%
σεβασμό του ιδιωτικού χώρου και χρόνου του συνομιλητή μας 5 6%
σωστή διαχείριση της ανωνυμίας μας 5 6%
αποφυγή προσωπικών προστριβών και στη συγκαταβατικότητα προς άλλους χρήστες 6 8%
να είμαστε ευγενικοί όταν ο συνομιλητής μας κάνει λάθος και ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν προβαίνουμε σε διορθώσεις σε σχόλια άλλων προσώπων 4 5%
αποφυγή αποστολής ανεπιθύμητης αλληλογραφίας (spam ή junk mail) 3 4%
σεβασμός στα προσωπικά δεδομένα των παραληπτών 6 8%
όχι στη χρήση κεφαλαίων γραμμάτων, που ερμηνεύονται ως υψωμένος τόνος φωνής 4 5%
όχι στην προώθηση προσωπικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε λίστες συζητήσεων 1 1%
προσοχή στις κοινοποιήσεις (cc), στις κρυφές κοινοποιήσεις (bcc), στο χωρισμό των παραγράφων και στα ορθογραφικά – συντακτικά λάθη 4 5%
δεν γράφουμε τίποτε που δεν είναι σωστό να το πούμε σε πραγματική συζήτηση 4 5%
Δεν αντιγράφω έτσι απλώς κείμενα από υλικό του Διαδικτύου για τις εργασίες μου, γιατί είναι σαν να κλέβω. 5 6%
Γνωρίζω ότι το κατέβασμα φωτογραφιών, μουσικής ή βίντεο μπορεί να είναι παράνομο. Γι’ αυτό το λόγο ελέγχω εάν μπορώ να το κάνω αυτό στην ιστοσελίδα ή εάν πρέπει να πληρώσω. 4 5%
Διασταυρώνω πάντα το υλικό που βρίσκω στο Διαδίκτυο με άλλες πηγές, όπως βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, ρωτώ επίσης τους γονείς μου.Επιλογή 14 5 6%
Αντιμετωπίζω τους άλλους χρήστες του Διαδικτύου με τον ίδιο τρόπο που θα ήθελα να μου φέρονται αυτοί. 5 6%
Αυστηρός περιορισμός του χρόνου που περνάει ένα παιδί μπροστά στην οθόνη 5 6%
Αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε τους κωδικούς σας από δημόσια καφέ και ανοιχτά ασύρματα δίκτυα WIFI. 7 9%
Να αλλάζετε τους κωδικούς σας συχνά και να μην τους αποκαλύπτετε σε τρίτους, ούτε καν σε πολύ καλούς φίλους. 3 4%

Με ποιους συζητάμε στο διαδίκτυο;

σχολείο και διαδίκτυο-ασφάλειασυζητάμε μοναχα με φιλους και γνοστους και ποτε δεν πρεπει να συζητάμε σε αγνοστους επειδή μπορει να εχει ψεύτικια φωτογραφια ή να μην εχει καθόλου φωτογραφία. Στο διαδίκτυο πρέπει να μιλάμε πάντα με γνωστούς και όχι με ξένους ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε τι είναι και ποιος είναι. Στα δωμάτια συνομιλίας μπορούν να επικοινωνούνε πολλά άτομα συγχρόνως.Καλό θα είναι σε αυτά τα δωμάτια συνομιλίας να μιλάμε μόνο με φίλους και όχι με ξένους. Στο διαδίκτυο μπορούμε να μιλάμε με φίλους με συγγενείς και με άλλους γνωστούς.Παρόλα αυτά πρέπει να προσέχουμε και με ποιους μιλάμε διότι μπορεί να είναι απατεώνες,κακοποιοί κ.τ.λ Συζητάμε στο διαδίκτυο με δικά πρόσωπα όπως συγγενείς και φίλους και όχι άτομα που μας είναι άγνωστα. Συνήθως συζητάμε με φίλους, συγγενείς ή απλούς γνωστούς μας. Και πολύ σπάνιες οι φορές όπου μιλάμε με άγνωστο συνομιλητή. Σε περίπτωση που λάβετε ένα μήνυμα που δέν προοριζόταν για εσάς,προωθήστε το στον σωστό παραλήπτη με μια σημείωση ή αν δεν γνωρίζετε την ηλεκτρονική διεύθυνση του σ Στο διαδίκτυο συχνά συνομιλούμε με άγνωστους ανθρώπους σε διάφορες ιστοσελίδες αλλά πιό συχνά συνομιλούμε με γνωστούς μας στο skype , facebook , twitter , instagram κλπ

Ποιο μπορεί να είναι το περιεχόμενο των συνομιλιών μας;

Μπορούμε να μιλήσουμε για πολλά θέματα : σχολικά, διασκέδαση (αν είμαστε παιδιά), τόποι συνάντησης, ειδήσεις, πολιτικές απόψεις και γεγονότα (αν είμαστε μεγάλοι). Το περιεχόμενο μπορεί να μην είναι τόσο ωραίο.Άλλοι μπορεί να μιλάνε άσχημα, προσβλητικά και με άσχημα λόγια. Εμείς όμως μόλις θα αντιλαμβανόμαστε το πρόβλημα που συμβαίνει με ευγενικό τρόπο θα πρέπει να πούμε στον συνομιλητή μας σταματήσει. Να λέμε τί κάνουμε στην καθημερινότητα μας να τους λέμε για κάποια γεγονότα που έχουν γίνει. Με άγνωστους συνήθως οι πρώτες συνομιλίες έχουν να κάνουν με εμάς (χαρακτήρα, εμφάνιση κλπ). Δηλαδή προσπαθούμε να γνωριστούμε με τον άλλον. Όταν μιλάμε με άτομα που γνωρίζουμε και τα βλέπουμε καθημερινά ή αν είναι συγγενείς που ζουν μακριά συνομιλούμε , λέμε τα νέα ή έχουμε άλλων ειδών συζητήσεις Με τους συνομιλητές μα

Τι πρέπει να ελέγχουμε και με ποιον τρόπο ώστε να είμαστε σίγουροι για την ασφάλεια των συζητήσεών μας;

να μπαίνουμε σε όποιον ιστότοπο μου κάνει περιέργεια 1 4%
μπαίνω μόνο αν μου τον συστήσει ο φίλος μου σε κάποιον χώρο 1 4%
μπαίνω μόνο σε ιστότοπους που γνωρίζουν οι γονείς μου 4 14%
αν μου ζητάνε προσωπικές πληροφορίες δεν ξαναμπαίνω στις ιστοσελίδες 6 21%
δίνω πάντα τα στοιχεία μου για να είμαι σιγουρος ότι ο άλλος με κρίνει ειλικρινή 1 4%
προσέχω τις πληροφορίες που δίνονται στον ιστότοπο 4 14%
δεν ξαναμπαίνω αν με πιέζουν να φερθώ πέρα από την ηλικία μου ή μου ζητούν ύποπτες πληροφορίες 6