Πρακτικά για την 1η ημέρα της δημιουργίας του κόσμου του Α2

Ο Θεός και ο κόσμος

Καλύτερα πρακτικά κράτησαν οι : Ευδοκία Λ., Θεόφιλος Μ., Πόπη Μ., Κατερίνα Μ., Αλεξία Μ.

Πρακτικά για την 1η ημέρα της Δημιουργίας

  1.  Όταν μιλούν για το περιβάλλον συνήθως εννοούν ό,τι μας περιβάλλει. Μ΄ αυτόν τον τρόπο οι επιστήμονες μιλούν για τη φύση, τον πλανήτη μας, τον κόσμο. Μ΄ αυτόν τον τρόπο, όμως, καλλιεργούν μία εγωϊστική σκέψη ότι μου ανήκει ό,τι βρίσκεται και με περιτριγυρίζει. Μπορώ επομένως να χρησιμοποιήσω την ύλη, τη φύση και τους συνανθρώπους μου σαν κτήματά μου και να τα χαλάσω, να τα καταστρέψω, να κάνω κακή χρήση, να φερθώ στους ανθρώπους σαν να είναι οι δούλοι μου που είναι υποχρεωμένοι να κάνουν ό,,τι θέλω εγώ, γιατί θεωρώ ότι η φύση, το περιβάλλον μου ανήκει.
  2. Όταν όμως η θεολογία μιλά για “Δημιουργία” τότε το μυαλό μου πάει σε έναν Δημιουργό ο οποίος, όπως βλέπω γύρω μου, σε μια έκρηξη αγάπης δημιούργησε τα πάντα. Ο Δημιουργός α. σκέφτεται λογικά, β. αγαπά και φροντίζει ό,τι έχει φτιάξει. Επομένως, δεν είναι ο κόσμος = στολίδι, δικός μου, αλλά ο Θεός μου τον έδωσε να διαχειρίζομαι τα υλικά αγαθά που μου προσφέρει και να είμαι υπεύθυνος για τη Δημουργία. Δεν έχω τίποτε δικό μου, αλλά όλα όσα ανήκουν στον Θεό, ανήκουν και σε μένα, επειδή με αγαπά. Δεν έχω δικαίωμα να καταστρέφω τη Δημιουργία γιατί θα χαλάσω τον κόσμο που φτιάχτηκε για να ζω.
  3. Η ιστορία της Δημουργίας στην αγία Γραφή χτίζεται με ζευγάρια ρημάτων που μιλάνε γαι την εντολή του Θεού και την πράξη που έρχεται μετά την εντολή αυτή. Ανάμεσα στην εντολή και στην πράξη δεν υπάρχει χρόνος. Ο Θεός είναι έξω από το χρόνο, ανώτερος από το χρόνο, δεν επηρεάζεται, δεν γερνά, δεν φθείρεται, δεν πεθαίνει. Είναι γι αυτό παντοδύναμος και η δημιουργία είναι μια θεϊκή πράξη. Είναι λάθος σε μερικές εικόνες της Αγίας Τριάδος να παρουσιάζουμε τον Θεό Πατέρα με άσπρα μαλλιά γιατί υποβιβάζουμε την Θεότητά Του, τον βάζουμε να επηρεάζεται από τον χρόνο. Δυστυχώς μας εμεινε η εικόνα της Αγίας Τριάδος από τη Λατινοκρατία και την Ιταλοκρατία. Η πίστη μου δεν είναι ξεκομμένη από τη θεολογία. Οι πράξεις μου έχουν άμεση σχέση με αυτήν.
  4. Στο κείμενο του βιβλίου μας, στη μετάφραση, τονίζεται ακριβώς η δημιουργία σαν περιβάλλον. Λέει στην αρχή ότι ο Θεός έφτιαξε τον ουρανό και τη γη, δεν μας λέει όμως, ότι από την αρχή του χρόνου, όταν η γη ήταν αόρατη και ασχημάτιστη, σκεπασμένη από τα νερά μέσα σε σκοτάδια, αυτό ονομάζουν οι Ιουδαιοι “άβυσσο”, υπήρχε το Πνεύμα του Θεού που περιέβαλλε, περιτριγύριζε την γη. Το αρχαίο κείμενο αναφέρει : “Και Πνεύμα Θεού επεφέρετο επάνω της αβύσσου”. Δηλαδή δεν ήταν στην τύχη της αφημένη η γη αλλά ο Θεός την επέβλεπε και την πρόσεχε. Το προσθέσαμε αυτό στο βιβλίο μας και αισθανθήκαμε μεγάλη ανακούφιση, γιατί ο Θεός που μας δημιούργησε στην ορθόδοξη Θεολογία είναι λογικός, μας αγαπά, μας φροντίζει και προνοεί για εμάς και είναι Θεός και την ημέρα και τη νύχτα ο ίδιος δυνατός και καλός Θεός. Οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι, επειδή πίστευαν στον Θεό Ήλιο, όταν έδυε ο ήλιος έτρεμαν σε μια γωνιά κρυμμένοι, σκεπασμένοι και τρομοκρατημένοι μήπως οι θεοί της νύχτας τους έκαναν κακό όσο έλειπε ο Θεός τους Ήλιος!
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s